понеділок, 29 вересня 2025 18:57

Китайський порт запроваджує правила проти "тіньового флоту"

Китайський порт запроваджує правила проти "тіньового флоту"
Аналітики оцінили вплив нових обмежень на імпорт іранської нафти. Фото: google maps

У китайському порту Циндао з 1 листопада почнуть діяти нові обмеження, що стосуватимуться старих танкерів, які перевозять нафту з Ірану.

Про це повідомило агентство Bloomberg, зазначивши, що Циндао є одним із головних нафтотранспортних вузлів Китаю.

Згідно з новими правилами, у порт не пускатимуть судна, яким понад 30 років. Заборона також торкнеться кораблів, що змінювали ідентифікатори Міжнародної морської організації або мають прострочені сертифікати.

Крім цього, всі танкери проходитимуть додаткову перевірку ризиків з урахуванням їхнього віку та страхування від можливих екологічних інцидентів. Якщо судно набирає низький бал, йому також обмежать доступ.

"Вважається, що цей крок спрямований проти суден, які перевозять санкційну нафту з Ірану та інших чутливих постачальників. За даними аналітичної компанії Kpler, порт Циндао розглядається як великий хаб для іранської нафти, що надходить до Китаю", - зазначають журналісти.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ціни на нафту впали після відновлення експорту з Курдистану

Таким чином влада прагне зменшити присутність так званого "тіньового флоту".

За інформацією видання, чотири оператори порту Хуандао, що є частиною Циндао, вже погодилися на введення цих правил. Якщо заявка судна відхиляється, то воно не зможе заходити в порт упродовж року.

Журналісти нагадали, що обмеження проти "тіньових" танкерів з'явилися після серпневих санкцій США проти нафтового оператора, розташованого в Циндао. Тоді Вашингтон заявив, що компанія отримала іранську нафту від судна, яке вже було у санкційних списках.

Старший ринковий аналітик компанії Vortexa Емма Лі вважає, що нові заходи не суттєво вплинуть на постачання іранської нафти до Китаю.

"Порт Циндао вже втрачає частку ринку в імпорті нафти, яка знизилася з понад 40% у 2020 році до близько 20% у 2024 році, оскільки сусідні порти в останні роки розширили причали для великотоннажних нафтових суден. Його роль в обробці танкерів з високим ступенем ризику також відносно невелика в порівнянні з іншими портами Шаньдуна", - зауважила експертка.

У недільному зверненні до нації прем'єр-міністр Індії Нарендра Моді закликав громадян відмовитися від іноземних брендів.

Підтримати вітчизняне виробництво він запропонував після рішення президента США Дональда Трампа встановити 50-відсотковий митний тариф на імпорт продукції з Індії. У відповідь індійський уряд активізував кампанію економічного самозабезпечення та закликав громадян купувати товари місцевого виробництва.

Зараз ви читаєте новину «Китайський порт запроваджує правила проти "тіньового флоту"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути