У Вінниці зареєстровано близько 30 служб таксі. Вирішили проїхатися одним маршрутом — від ринку Урожай до залізничного вокзалу — трьома різними машинами, щоб порівняти якість послуг.
Найдешевше у Вінниці таксі "Приватне". Дзвонимо туди у п'ятницю о 18.45, дзвінки приймають лише зі стаціонарного телефону на короткий номер. Диспетчер обіцяє, що машина приїде за 3 хв. Червона "Чері Кімо"прибуває у зазначений час. Авто чисте. В салоні охайно. Сивий водій називається Петром Михайловичем. Запитую, чи видає чек.
— Що ж ви зразу дєвочкам не сказали, що чек треба буде, — ніяковіє. — Вам дали б машину з таксометром і принтером. У нас такі є.
Водій їде обережно, швидкість не перевищує.
— Чеки дають у службі "777" , — зауважує дорогою. — Такі у них правила. Зато у них служба дорожча, чим у нас. Може, то все через ті чеки, бо таксометр із принтером у півтори тищі гривень обійдеться. А ще на рекламу багато тратять, їх у місті знають добре.
Прибуваємо на місце за 10 хв. Маю заплатити 20 грн.
На вокзалі телефонуємо з мобільного на службу "Вимпел". На інтернет-форумах вона має найбільше схвальних відгуків. Оператор обіцяє, що таксі "Дачія Лоґан " приїде за 2 хв.
— Наші боси, коли беруть на роботу водія, спочатку з ним проводять співбесіду, — каже водій Анатолій. — Щоб був адекватний, культурний. Машину мав нормальну, а не тазік з колесами. Якщо треба, видам вам чек. У мене принтера немає, але є чеки з мокрою печатью.
Із-за сонцезахисного козирка виймає кілька чеків. Вписує потрібну суму та маршрут.
— Кілометр у місті обійдеться у 3 гривні, за містом — 3,5. Додатково треба заплатити за подачу машини
5-6 гривень. Такий середній стандарт усіх служб. Єдина різниця — кращі-гірші автомобілі, таксисти, обслуговування.
На світлофорі отримує СМС.
— О, колега просить підмінити, — усміхається. — У нього є постоянні клієнти іностранці. Сюди їдуть за нєвєстами. А у Сірьожі машина закипіла, замість нього женіха з Борісполя зустріну. З іностранцями дуже вигідно мати діло. Щедрі. Мало того, що їх забери та завези в Бориспіль, хочуть, щоб їх кругом супроводжували. За тиждень можна заробити 3 тисячі гривень. Стільки обично таксист має за місяць.
За поїздку просить заплатити 20 грн.
Підходжу до лисуватого чоловіка з БМВ на залізничному вокзалі. Машині не менш як 20 років. Сідаю в авто, там тхне цигарками. Дверцята з правого боку на задньому сидінні туго зачиняються. Водій тягнеться до них зі свого місця і добряче гупає.
— У таксі я останні 15 років. До цього був воєнним. У секретних військах служив, — розповідає. — До Урожаю поїдемо низом по Свердловському масиву. В центрі багато гайців (даїшники. — "ГПУ"). Маршрут стає довшим на 2 кілометри.
— З тебе 60 гривень, — каже по приїзді. — Максимум скидаю ціну на десятку.
Дивуюся, що ціна втричі вища, ніж на інших службах.
— У мене і так мало клієнтів. А я сам шукаю. На службу не йду, бо не хочу пахати на когось.
10
гривень обійдеться кілометр дороги у місті, якщо замовити лімузин "Мерседес 124". Додатково треба заплатити за подачу машини 50 грн. Туди можна посадити шістьох людей. Замовляти треба заздалегідь. Працює лише до другої ночі. У службах "Престиж" та "Еліт" можна викликати джипи "хюндай" та "кіа". Замовлення авто коштує 20 грн, кожен кілометр — 4 грн.
Коментарі
1