Минула субота, плацкартний вагон потяга N58 Київ — Вінниця. Усі вікна запломбовані. На склі напис: "Вікна не відчиняти. У вагоні працюють кондиціонери". Температура +32°C, нічим дихати. Кондиціонер діє тільки в купе провідника.
Від задухи 53-річній Іванні Олександрівні стає зле. Провідниця приносить аптечку. Там упаковка валідолу і дві анальгіну.
— Майте совість, відкрийте людям вікна, — звертається до залізничниці киянин Олександр Зубицький, 32 роки. Виводить супутницю подихати у тамбур.
— Не положено откривать окошка. Кондиціонери працюють. Ви їх не відчуваєте, бо вагон дуже нагрітий. Ще трохи проїдемо, і стане лучче. У мене є мінеральна водичка з холодільника, продаємо пиво і квас, — каже провідниця.
Єдине прочинене вікно — в туалеті. Туди заходять чоловіки, сидять по 15–20 хв. Провідниця кричить на пасажирів, що ті курять у вбиральні.
— Від спеки люди рятуються холодним пивом і мінералкою. На зупинках у рознощиків скупають усі прохолодні напої та морозиво, — каже киянин Валерій Куць, 32 роки.
Минулої середи він їхав з Євпаторії до столиці плацкартним вагоном. Розповідає, що дорогою пасажири повідчиняли всі вікна, стало трохи легше. У сусідки Валерія по купе був термометр. Близько 18.00 він показував +32°C.
Пасажири мочили водою рушники й обгортали голови
— Вода в пляшках нагрівалася настільки, що можна було приготувати розчинну каву, — згадує поїздку з Євпаторії Ангеліна, дружина Валерія. З її слів, пасажири мочили водою рушники й обгортали голови. Жінки сварилися з тими, хто курив біля туалету.
Найбільше на столичному залізничному вокзалі на задуху у вагонах скаржаться пасажири приміських електричок. У години пік до вагона набивається кількасот людей. Витяжка майже не працює. А кватирки у вікнах вузькі, свіже повітря майже не потрапляє досередини.
— Хотів би я знати, хто вигадав ці нові вікна в електричках. Запхати б того розумника в такий вагон і змусити їздити щодня, — сердиться 43-річний Андрій Броніславович із Фастова, що на Київщині. Він вийшов на київському пероні з фастівської електрички, яка прибула о 17.54. З носа скапує піт, футболка мокра, наче хтось облив водою.
У електричках підвищеного комфорту працюють кондиціонери.
— Температура не підіймається вище 25 градусів. Це цілком комфортні умови. Пасажири у дорозі 4 години. Поїздкою завжди задоволені, — каже начальник потяга Київ—Жмеринка. Імені не називає. Керівництво "Укрзалізниці" заборонило працівникам спілкуватися із пресою.
Коментарі
2