
У Вінниці ЖЕК №15 перевели у прозорий офіс. Його облаштували в приміщенні колишнього меблевого комбінату на вул. Київській, 31. Установу, що почала працювати 21 червня, назвали Центром з обслуговування споживачів.
— Хароше нововвєдєніє. По місту тепер бігати не треба, щоб зібрати всі бумажки. Все вирішують тут — є й представітєлі теплосєті, водоканалу, газконтори і жеку. Главне, приймають щодня, а не три дні, як до цього було, — в понеділок об 11.30 до центру заходить 73-річний Михайло Дмитрук із великою синьою сумкою.
При вході сидить адміністраторка Наталія Вольська, 35 років. У неї на столі три горщика з орхідеями. Ліворуч — електронний термінал, безкоштовна вода й кавовий автомат. На плазмовому екрані під стелею показують на повну гучність фільм "Кохання приходить не саме". Після стрічки телевізор перемикають на музичний канал М1.
У приміщенні зроблений євроремонт. Стіни та перегородки у відділах — скляні. В кабінетах видно чорні столи та шафки для тек. Працюють десятеро, переважно жінки. Вбрані в білі блузки та чорні спідниці.
— Мені не заважає, що всі на мене дивляться, — каже паспортист Наталія Дубецька, 38 років. — У жеку було те саме. Люди в черзі постають над мною, попідпирають голови й дивляться, як я працюю. То звикла, бо вже 18 років на цій посаді.
— Зате на скандальних людей скляні стіни добре впливають. Ті, що люблять полаятися, будуть поводитися стриманіше, — додає Наталія Вольська.
Надворі неподалік входу запалює цигарку економіст 24-річний Вадим Коберник:
— Прозорі стіни — гарантія того, що давати хабарі не получиться. Роботу Центру фіксують дві камери відеоспостереження, — каже.
Черг немає. Найбільше — троє людей — чекають на м'якій лаві на прийом до паспортиста. Обідня перерва з 12.00 до 13.00. Працівники приносять їжу із собою. Обідають у спеціальній непрозорій кімнаті за касою.
— Але ніхто не встане їсти, доки бачимо, що на коридорі чекають люди. Така в нас політика, — говорить Наталія Дубецька. — Щойно в мене була жінка, яка купила квартиру. Раніше, щоб переоформити на себе всі документи, треба було їхати окремо в тепломережі, окремо — в газове управління, на водоканал, потім до паспортиста в жек. Тепер усе зібрано тут. Можна зекономити цілий день на біганині.
Вінничанин Михайло Дмитрович заходить до бухгалтера Віри Танайчук, 40 років, оформити літню субсидію.
— Субсидію приблизно 20 хвилин оформляємо, — каже Віра Петрівна. — Щодня обслуговую від 70 до 120 людей. Найбільше у вівторок та четвер. Люди звикли, що в жеку це прийомні дні. Хоч ми працюємо щодня. Приймаємо в порядку живої черги.
Наприкінці коридору віконце касира.
— Я на касі 15 років. Людей із цього мікрорайону в обличчя впізнаю. Оплатити можна все, крім стаціонарного телефону. Альтернативою залишаються пошта, зберкаса, — каже Ольга Приймачук, 50 років. — Тут нам красота, — усміхається. — Приміщення жеку в підвалі. Сиділи в сирості, без сонця. Тепер там тільки мастєра й сантехніки залишилися.
Для створення центру міськрада виділила майже 300 тис. грн. Планують відкрити ще сім таких.
Ідея прозорих офісів належить міському голові Володимирові Гройсману. Прозорими у Вінниці є перший поверх мерії, офіси податкової, БТІ та обласної Державтоінспекції.
Коментарі
1