На 25 березня в Києві, Чернівцях, Тернополі, Львові, Дніпрі, Черкасах, Ужгороді, Луцьку, Одесі громадським транспортом можуть користуватися тільки працівники лікарень, поліції, аптек, продуктових магазинів, стратегічних підприємств і служб із надзвичайних ситуацій. Необхідно пред'являти посвідчення.
— Перевізники, які мають свій транспорт і водіїв, чимало втратять. Муніципальний транспорт фінансово повинна підтримати влада, — говорить директор програми "Інфраструктура" Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер, 50 років. — Транспорт обмежили вимушено. Але зробили це незграбно. У Києві спершу закрили підземку й народ масово побіг в автобуси, тролейбуси і трамваї. Потрібно було спершу запровадити карантин на підприємствах і перевести людей на дистанційну роботу. А потім усе закривати.
Підвезення медиків на таксі (домовилися про 10 тис. поїздок службою "Убер", заявили в Міністерстві охорони здоров'я. — ГПУ.) не працює. В Одесі, наприклад, кажуть, що домовленості є — і у службі, і в облдержадміністрації. Але по факту ніхто нікого не возить. Лікарі добираються, як можуть.
Несерйозне ставлення до обмежень транспорту пов'язане з нашою культурою. Ми схожі на іспанців та італійців. Розслаблені, пізно починаємо боятися.
— Люди, які вирішили заборонити громадський транспорт — востаннє ним користувалися років 20 тому. Їздять автомобілями, для яких ситуація покращилася. Затори все одно є. Але тепер можна економити в дорозі 15–20 хвилин, — каже експерт із транспортного планування Дмитро Беспалов, 34 роки.
— Необхідно було заздалегідь забезпечити проїзд медпрацівникам, продавцям магазинів і аптек. Можливо, варто було би залучити й метрополітен, підігнати його роботу під їхній графік. ІТ-спеціалісти могли написати необхідний сервіс, де водії могли би реєструватися, а медпрацівники — лишати прохання про підвіз. Щоб розробити таку систему дій — потрібна команда і план. Його не було.
В іноземців є альтернатива — розвинена велосипедна мережа. У середньому європейському місті велосипедами їздить п'ята частина населення. Там вищий рівень достатку. Населення може користуватися таксі, за потреби.
Коментарі