— Кличка сюди й керівника метрополітену! — кричать жителі столичного Оболонського району ввечері 12 вересня. Близько півтисячі людей зібралися біля станції метро Героїв Дніпра. Майже 50 — безперервно ходять пішохідним переходом. Не пропускають машини й громадський транспорт. Затор із тролейбусів та автівок розтягується на кількасот метрів.
Мітингувальники вимагають зупинити будівництво торговельного центру "Оазис" на площі перед метро. Воно розпочалося наприкінці серпня. 8 вересня робітники пробили дірку в склепінні вестибюлю на станції. Стіни й мармурова підлога вкрилися тріщинами. Ремонтники замазали їх цементом. Отвір закрили алюмінієвим листом.
Героїв Дніпра — кінцева станція "синьої" Куренівсько-Червоноармійської лінії столичного метро. Нею щодня користуються 75 тис. пасажирів. Має два виходи на пішохідну площу. Там планують звести триповерховий торговельно-розважальний заклад.
Поряд кінцеві зупинки приміських маршруток до райцентрів Вишгород та Іванків. З іншого боку розташований Оболонський ринок.
— Живу навпроти станції. Два тижні вночі вони забивають палі, — розповідає киянка Валерія Перевіса, 35 років. — Один вихід закритий. Зранку давка. Не доведи Господи, ще й станція обвалиться.
— Станція не обвалиться, бо жодних робіт над нею не виконують. Палі забили за три метри від метро. Перед будівництвом закріпили ґрунти, — запевняє 40-річний Володимир Градісов, директор компанії "Мегалайн Інжиніринг", що зводить центр.
— На багатьох станціях є тріщини. Це складна інженерна технічна споруда, можуть бути деформації, — каже 33-річний Віктор Брагінський, директор Київського метрополітену.
— Інформація про зміцнення ґрунтів виявилася брехнею. Тому обвали можливі. Дірку в стелі необхідно якомога швидше "залатати", бо попереду дощі й морози. За кінцевою станцією — депо "синьої" лінії. Робота всієї гілки під загрозою, — говорить Григорій Мельничук, 32 роки, голова Ради урбаністики Києва. — Забудовник має опублікувати проектну документацію, зібрати громадську експертизу із залученням фахівців. Також повністю обстежити ґрунти навколо будмайданчика і провести техогляд станції метрополітену.
Замовник будівництва компанія "Єлікон Лтд" обіцяє провести експертизу, розповідають у прес-службі Київської міськадміністрації. До 15 вересня її повинен був виконати Державний науково-дослідний інститут будівельних конструкцій. Після цього мають укріпити станцію й провести громадські слухання.
Коментарі