Президент Віктор Янукович заявив, що ближчим часом держава будуватиме автобан між Києвом і Дніпропетровськом. Зокрема до кінця 2012-го мають завершити зведення та реконструкцію ділянки в Черкаській області. Дорога має пройти біля міст Канів і Черкаси.
— Від наявності нормального транспортного сполучення залежить розвиток нашого міста, — каже черкаський міський голова Сергій Одарич, 44 роки. Він регулярно виступав за будівництво траси через Черкаси. — 80 років тому в американських містах Портленд і Сієтл одночасно пройшли референдуми щодо будівництва аеропорту. У Портленді городяни дали негативну відповідь. І що тепер: Сієтл — одне з найбагатших міст світу.
Черкаси суттєво відстають від інших обласних центрів зі шляхами сполучення. Маємо лише невелику 25-кілометрову ділянку нормальної дороги до Сміли. Решта доріг — минуле століття. Трасу від Києва до Черкас лівим берегом Дніпра водії називають "дорогою смерті". Кількість пам'ятників на узбіччі — найбільша в Україні.
Що передувало заяві президента?
— Ми кілька разів зустрічалися з віце-прем'єром Борисом Колесніковим. Обговорювали деталі. Спочатку Київ схилявся до варіанту автобану лівим берегом. Мені вдалося переконати, що це буде дорого — треба зводити широкий міст десь у районі Черкас (наявний має по одній смузі руху в кожен бік. — "ГПУ"). Транзитний транспорт до Кіровограда й далі мусив би кілька разів переїздити з берега на берег.
Признатися, мої фантазії обмежувалися лише дорогою до Дніпропетровська. Борис Колесніков дещо розширив цю ідею в напрямку Ростова-на-Дону й Сочі. 2014 року там відбуватиметься Олімпіада. Із вводом у дію автобану Київ — Дніпропетровськ дорога з Європи до Північного Кавказу матиме завершений вигляд. Плюс вона з'єднає столицю з розвиненим промисловим півднем країни.
В Україні немає жодної дороги, яка відповідала б класу європейського автобану. Що президент мав на увазі під словом "автобан"?
— Якою бути дорозі, вирішуватиме Міністерство інфраструктури. Мені хотілося б, щоб це були широкі смуги з розподільчим бар'єром посередині. На перетині шляхів — багаторівневі розв'язки. Дорога не зачепить ані метра міської землі в Черкасах. Але поряд із нею буде транспортний вузол — залізничний і автобусний вокзали та аеропорт. Ще один плюс — замовлення на будівництво отримають черкаські підприємства — кар'єри, щебеневі й асфальтні заводи. Бо техніку можна привезти, а сировину краще брати на місці.
Здається, звести або реконструювати трасу на Черкащині до кінця року — нереально.
— Я теж схиляюся до цією думки. У кращому разі до кінця року матимемо лише робочий проект.
Коментарі