
Третій етап пом'якшення карантину планують запустити в Україні 1 червня. Запрацюють спортзали, автошколи, басейни. Розпочнеться сесія у вузах, прийом документів у дитсадки та в перші класи шкіл. Запустять залізничний транспорт і міжобласні автобусні перевезення.
30 травня поновиться чемпіонат країни з футболу серед команд прем'єр-ліги. Матчі проходитимуть без глядачів.
Із карантину вийшла Києво-Печерська лавра Російської православної церкви в Україні. Впускають парафіян. Була зачинена з 13 квітня, бо там виявили майже 100 хворих на коронавірус священників, монахів і семінаристів.
Кафе й ресторани повноцінно запрацюють не раніше 10 червня. Зараз мають право обслуговувати клієнтів тільки на літніх терасах.
На 27 травня в Україні коронавірус підтвердили у 21 905 людей. Вилікувалися 7995, померли — 658. Найбільше хворих у Чернівецькій області та Києві — 3144 й 2739.
Тиждень у звичайному режимі працює громадський наземний і приміський транспорт. У салонах мають возити не більше людей, ніж є сидячих місць. Пасажири, водії та кондуктори повинні бути в масках.
— До Зінькова скільки квиток коштує? — невисокий чоловік 26 травня дістає гаманець біля каси на центральному автовокзалі Полтави на вул. Великотирнівській.
– 78 гривень 60 копійок, — відповідає касирка. Продає два квитки.
Робота станції відновилася 25 травня. Маршрутки розвозять пасажирів по області.
— На карантині не робили. Сиділи без грошей, бо хто ж зарплату задурно даватиме, — каже водій білого мікроавтобуса, що стоїть на платформі. — Вчора зробив чотири кільця між Полтавою й Решетилівкою. Всі збиткові. Людей дуже мало.
Громадський транспорт у місті ходить один за одним. Від зупинки Театральна від'їжджає маршрутка до мікрорайону Алмазний. Сидячі місця зайняті, двоє чоловіків стоять.
— Маску надіньте, — говорить 40-річна жінка дівчині, яка заходить у салон на наступній зупинці.
— Та ну її, — відмахується пасажирка. Але після оплати проїзду натягує захист на обличчя.
До послаблення карантину громадський транспорт возив лише медиків, комунальників, аптекарів і продавців продуктових магазинів.
На зупинці в черкаському мікрорайоні Митниця 25 травня четверо людей ховаються від дощу під накриттям. Транспортом у місті користуються мало. Люди стали частіше ходити пішки, їздити велосипедами чи автомобілями.
Попри дозвіл Кабміну, у тролейбуси продовжують пускати тільки за перепустками. Всіх возитимемо після дозволу міськради, говорять на підприємстві "Черкасиелектротранс".
— Уранці та ввечері вони ще нічого так їздять, а в обід не дочекаєшся, — каже 60-річна Наталія Петрівна, працює санітаркою в лікарні. — Хвилин 15 сиджу. Замерзла, як собака.
Під'їжджає тролейбус. На передньому склі табличка із червоним хрестом. У салоні троє людей. Наталія Петрівна підбирає з лавки сумки.
— Отак і їздимо — водій кондуктора катає в порожньому транспорті, — піднімається в салон.
Приватні маршрутки й автобуси перевозять містян у звичайному режимі.
Метро в Києві запрацювало 25 травня. Через карантин було зачинене 68 днів. Не продають жетонів. Оплачувати проїзд можна одноразовими паперовими квитками й безконтактно — картками метро, за допомогою мобільних додатків "ґуґл Пей" та "Еппл Пей".
На станціях чергують по двоє поліцейських. Пропускають до потягів лише пасажирів у масках. У вестибюлі й на платформах нанесені розмітки для дистанціювання людей.
О 08:30 до метро Сирець під'їжджає забита пасажирами маршрутка. Люди вибігають із неї в підземку. Багато купують у касах квитки по 8 грн. Їх дають по одному.
— Пять пассажиров на станции. Это же не дело. Некого еще возить. Рано метро открыли, — перемовляється працівниця станції з прибиральницею.
У вагонах тхне хлоркою. Є вільні місця. Частина пасажирів знімають маски. Важко дихати, пояснюють. На кожній зупинці через гучномовець лунає попередження: "Надягайте, будь ласка, маски. Поважайте інших".
— Не треба було метро закривати. Паралізували все місто, — 59-річний Юрій Якимець заходить у потяг на станції Хрещатик. — Виманювали з кишень людей більше грошей. Щоб доньку провідати з внучкою, треба було викласти за таксі 300 гривень.
За перший день роботи столичне метро перевезло майже 310 тисяч пасажирів — уп'ятеро менше, ніж до карантину.
Перевізники продаватимуть автобуси
До послаблення карантину більшість перевізників простоювали.
— Збитки не відіб'ємо і зараз, бо в салони можна брати обмежену кількість людей, — каже заступник директора черкаської компанії "Еліттранс" Василь Требенко. — Підняття тарифу — єдиний вихід. Має становити не менше 7 гривень замість нинішніх 5.
— До карантину в Полтаві працювали 300 транспортних засобів. На час обмежень кількість скоротилася до 60. Великі автобуси не їздили, — говорить голова Асоціації перевізників Полтавщини Юрій Лупаєнко, 46 років. — Відсотків 50 працівників звільнилися. Ті ж водії працювали за контрактом і отримували зарплату за відпрацьований час.
На приміських або міжобласних маршрутах тариф вільний і можна підняти хоч удвічі. У місті ціну регулює міськвиконком. Там питання не підніматимуть. Бо скоро місцеві вибори.
Після завершення карантину хто матиме можливість — розпродадуть транспорт і займуться чимось іншим.
Коментарі