Міністерство інфраструктури запропонувало Кабміну підвищити акциз на пальне. Хочуть мати додаткові кошти для ремонту доріг. Пропозицію подали на розгляд прем'єрміністру.
— Зараз із тонни бензину беруть 198 євро акцизу. Хочуть підняти до європейського рівня — 466 євро за тонну, — каже 41-річний Геннадій Рябцев із науково-технічного центру "Психея". — Тоді літр 95-го бензину коштуватиме 14-15 гривень.
Крім акцизу та собівартості, в ціну літра пального входить податок на додану вартість, затрати нафтотрейдерів.
— Нафтотрейдери мають 1 гривню з літра. Цього вистачає на утримання заправних мереж, перевезення бензину по всій країні, зарплати працівникам. А "Укравтодору" на дороги бракує понад 2 гривні.
Кошти потрапляють до бюджету, а звідти їх розподіляють на різні галузі. Можна підвищити акциз, наприклад 5 гривень. Але немає гарантії, що на дороги виділятимуть більше грошей.
У Німеччині та Франції літр бензину коштує 1,6 євро — це 16,65 грн. Там акциз 851 євро.
— У цих країнах акцизи мають цільове призначення. Вони йдуть не до бюджету держави, а в організації, що ремонтують дороги, встановлюють світлофори та ліхтарі. Якщо в Україні зараз зробити європейську вартість, то й ремонт доріг подорожчає. Будівельну техніку доведеться заправляти дорожчим бензином. Щоб покращити якість автотрас, потрібно змінити систему розподілу "акцизних" грошей.
Після підвищення акцизів споживання пального зменшиться на 25%, вважають у консалтинговій компанії "Юпеко".
— Автовласники пересядуть на громадський транспорт, а уряд не отримає тих грошей, на які розраховує, — говорить 33-річний Олександр Сіренко, директор "Юпеко".
Коментарі
7