понеділок, 12 квітня 2010 23:03

"Боюся, пілотові наказав сідати старший пасажир на борту"

 

Можливі причини катастрофи аналізують генерал-майор запасу екс-заступник начальника ВПС України з бойової підготовки 57-річний Володимир Алексєєв та голова Всеукраїнської профспілки пілотів 52-річний Олександр Полянський.

— Військовий аеродром у Смоленську такий самий, як у Мелітополі чи Старому Миргороді. Він обладнаний для посадки всіх типів суден. Будучи керівником польотів, я приймав на таких летовищах і військові Боїнги, і Б-53, і цивільні Ту-154. Тому казати, що аеродром не відповідав вимогам приземлення — нісенітниці, — вважає Володимир Алексєєв. — Думаю, винувата самовпевненість пілота. Російський диспетчер одразу сказав полякам: "Погоди в нас нема. Розраховуйте на запасний аеродром". А ті вирішили сідати.

Якби на цей аеродром заходив військовий літак, то командир судна мав би беззастережно виконати наказ керівника польотів. А цивільним льотчикам Міжнародний повітряний кодекс залишає право самостійно вирішувати, де сідати. Про погодні умови він мусив знати перед вильотом. Це ж літерний борт, його забезпечують інформацією по повній: параметри погоди на маршруті, на аеродромі посадки і на запасних. Боюся, пілотові наказав сідати старший пасажир на борту. Таке часто трапляється.

— До катастрофи призвели сукупність факторів — технічного і людського, — каже Олександр Полянський. — Світлове і радіонавігаційне обладнання військового аеродрому могло не відповідати вимогам. Він збудований у радянські часи, навряд чи його переоснащували, принаймні інформації про це немає. До того ж на землі була відсутня курсово-глісадна система, що забезпечує автоматичну посадку літака. Таке обладнання на військових аеродромах не ставили.

Було вже кілька катастроф, коли диспетчер давав невірну позначку на прибори, і літак буквально загрузав у землі

Пілот, очевидно, не знав точного розташування літака у траєкторії зниження. Можна також припустити, що не знав і реальної висоти літака, коли почав зниження. У Європі льотчики садовлять літаки за висотомірами, тиск у яких прив"язують до рівня моря, а в Росії — до рівня аеродрому.

Було вже кілька катастроф, коли диспетчер давав невірну позначку на прибори, і літак буквально загрузав у землі. Перед ударом об землю борт трохи накренило вліво. Можливо, це й було спробою маневру, коли пілот побачив у тумані якісь орієнтири.

Зараз ви читаєте новину «"Боюся, пілотові наказав сідати старший пасажир на борту"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути