Для відкриття компанії з інтернет-маркетингу потрібні потужні комп'ютери, роутери, принтери. Вартість обладнання – близько 50 тисяч гривень. Орендувати приміщення можна у відкритому просторі коворкінгу або працювати з дому.
Про це Gazeta.ua розповіла Ольга Лаврова з Горлівки, яка у 2015 відкрила компанію "IMA - Інтернет-маркетинг для промисловості" у Харкові.
"Сьогодні навіть шиномонтажка може мати сторінку в інтернеті. Це питання успіху в бізнесі, – вважає Ольга, – Керівнику потрібно розуміти, куди він витрачає гроші, адже сайт коштує не дешево. Для цього можна пройти безкоштовні онлайн курси".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Донецька художниця-економіст створила жіночий клуб у Луцьку
Замовляють переважно корпоративні сайти. Вартість від 10 до 50 тисяч гривень. Щоб сайт включав усі етапи продажу в компанії, на його розробку витрачають 2-4 місяці. Супровід у соціальних мережах – від 5 тисяч грн у місяць. У компанії Ольги працює дизайнер, копірайтер та програміст. З майбутніми співробітниками знайомилась на освітніх заходах.
"Не давала платну рекламу. Шукаю нових клієнтів на різних заходах. Пишу про цінності компанії та власні на сторінці у Facebook. Відгукуються люди, які готові працювати разом, а не просто дати гроші, щоб ми усе зробили за них, – ділиться Ольга, – Якщо щось кульгає на підприємстві, нові технології не допоможуть, а тільки зашкодять".
Зараз усі співробітники працюють з дому. Тож витрати складають тільки податки та зарплати.
"Виявилось, що харків'яни не люблять приїжджати один до одного в офіси. Люблять зустрічатись у кафе та у коворкінгах, – зазначає Ольга, – Підприємці у Харкові більш відкриті, створюють більше консалтингових фірм. У Горлівці не було жодного офісного бізнес-центру, були переважно промисловихі компанії"
Найскладніші замовлення - на комплексний інтернет-маркетинг. Щоб зрозуміти, як організована робота та у чому проблема компанії, Ольга зустрічається з новими клієнтами один раз на тиждень.
"Можу вникнути в будь-яку сферу, бо вже був свій бізнес з усіма процесами – від проектування до виробництва, – розповідає Ольга, – Не можемо допомогти тим компаніям, де взагалі відсутній маркетинг, не ведеться база клієнтів, немає поваги до персоналу".
У Горлівці в Ольги була своя мережа магазинів з продажу та виробництва світотехніки. За 16 років роботи у компанії працювало 40 людей. Нічого вивезти не вдалось.
"Завдяки громадським організаціям пройшла безкоштовно дорогі курси по інтернет-маркетингу, – розповідає Ольга, – Від благодійного фонду "Відродження" отримала 45 тисяч гривень на страт. Змогла придбати техніку та орендувати офіс у коворкінгу на декілька місяців. Зараз планую вийти на міжнародний ринок".
Світлана Олєйнікова з Донецької області допомагає компаніям у Києві розробляти стратегії, веде проектний менеджмент, маркетингові дослідження, організовує фандрейзинг та шукає інвестицій. По кожній з тем в її організації проводять тренінги та консультації.
Коментарі