12 червня 1909 року у повітря піднявся перший аероплан з пілотом і двома пасажирами "Блеріо XII".
Аероплан побудував французький інженер Живодан на фабриці Velmorel Motor в Вільфранш. Крім оригінальної форми крил, які були замкнуті в кільце, незвичайним було також їх розташування - попереду і ззаду планера.

Сам літак і його конструктор викликали широкий громадський резонанс. Зокрема, про них опублікував статтю Scientific American і ще кілька авторитетних видань.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Літак "Мрія" розробляли для запуску космічних кораблів
Конструкція аероплана являла собою легкий фюзеляж-вісь, на кінцях якого розташовувалися два кільцеподібних крила, між ними було обладнано місце пілота. Спереду був змонтований двигун, який важив 80 кг і розвивав потужність 40 л.с. Двигун був оснащений 2,4-метровим пропелером. В цілому конструкція виглядала як труба з вирізаною центральною секцією.
В ході випробувань літак так і не піднявся у повітря. Однак в 1980-х роках французький авіамоделіст Еммануель Філлон зробив модель аероплана, яка змогла літати. Отже, з точки зору аеродинаміки аероплан являв собою цілком придатну до польоту конструкцію. Швидше за все, оригінальній конструкції не вистачило потужності для польоту.
"Руський Витязь", або "Гранд" - перший у світі багатомоторний літак з рядною компоновкою двигунів, побудований під керівництвом Ігоря Сікорського. Став прототипом бомбардувальників і транспортних літаків. О десятій годині вечора, 27 травня 1913 році на Корпусному аеродромі в Санкт-Петербурзі зібрався натовп людей. Всі зустрічали перший зліт нового літака, який вже кілька днів здійснював пробні пробіжки і підльоти, викликаючи захоплення у всіх, що бачили його.
Коментарі