Друге життя дають машинам заводу "Антонов": Ан-24, Ан-26, Ан-30, Ан-32. Відновлюють двигуни Д-36 для літаків Як-42, Ан-72, Ан-74.
"Плюс нашого підприємства у тому, що у Києві також знаходиться розробник літаків, які ми обслуговуємо — ДП "Антонов", - розповідає Олександр Кіпров, головний конструктор 410-го заводу. - Україна має потужності для створення, серійного складання та обслуговування літаків. Держави з такими можливостями можна перерахувати на пальцях однієї руки".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У лави ЗСУ повернувся унікальний літак-розвідник
Основний замовник послуг заводу — Міноборони України. Зараз тут ремонтують 5 літаків для військових. Стандартний ремонт проводять за 90 днів, якщо з модернізацією — довше.
Літаки на заводі рухаються по ангарах, ніби по конвеєру. У першому, після діагностики, машину повністю розбирають.
Зараз тут стоїть французький Airbus A320. Нещодавно завод розпочав сертифікацію обслуговування закордонних літаків, зокрема американських Boeing, канадських Bombardier та інших.
У другому ангарі з корпусу знімають фарбу: "до чистого дюралюмінію", як кажуть фахівці. Після дефектації - пошуку пошкоджень, тріщин тощо - фюзеляж відправляють в ангар ремонту і складання літаків. На перший погляд, він хаотично заповнений машинами, але їх місце залежить від етапу робіт.
"На 410 завод потрапив через любов до авіації, - розповідає збиральник-клепальник Володимир Клименко. - Працюю тут вже 16 років".
Окрім машин для Міноборони завод ремонтує і модернізує літаки для іноземних замовників. Торік підприємство стало найбільшим експортером міста Київ.
"Завершили великий контракт з модернізації сорока літаків Ан-32 для індійських військово-повітряних сил, - розповідає Олександр Кіпров. - Ремонтуємо літаки для Казахстану, Судану, Перу. Якщо літак отримав пошкодження — наші групи відправляються закордон, аби відновити машину на місці".
Поруч із Ан-26 Повітряних сил України в ангарі ремонтується Ан-32 Республіки Бангладеш.
Спільно з заводом "Мотор Січ" фахівці освоїли модернізацію вертольотів Мі-8Т до рівня Мі-8МСБ.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На нові українські вертольоти встановили ракети: відео стрільб
Біля станка поруч із досвідченими робітниками молоді хлопці — студенти-практиканти Вищого професійного училища Національного авіаційного університету. Працюють над встановленням герметизатора на аварійний люк літака Ан-32.
Нині на підприємстві працює більше тисячі співробітників.
"Люди тут люблять свою роботу, - каже Кіпров. - Коли здається літак, буває тут і ночуємо. Відпрацювання систем іде безперервно. Літак після капітального ремонту і модернізації стає фактично новим. Ресурс продовжується на 5-7 років".
Завод потребує близько 40 працівників
Підприємству не вистачає кадрів. На сьогодні завод потребує близько 40 працівників робітничих та інженерно-технічних спеціальностей: електромеханік, складальник-клепальник, токар 4-6 розряду, шліфувальник, радіомеханік та інші.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Антонов" відновлює виробництво пасажирських літаків Ан-158
"Ринок праці у Києві радикально відрізняється від загального в Україні, - розповідає директор київського міського центру зайнятості Віктор Білич під час прес-конференції на заводі, 7 травня . - Із майже 11 тисяч зареєстрованих безробітних 87% мають вищу освіту. А потреба роботодавців - 62% шукають робітника".
За словами Віктора Білича, зокрема така ситуація пояснюється низьким рівнем оплати праці робітників: "Попри те, що держава стимулює рівень мінільних зарплат, у роботодавця не вистачає ресурсів. Якщо говорити про прозорі компанії, які сплачують усі податки".
Заступник гендиректора ДП "Завод 410 ЦА" Володимир Хомко запевняє, на підприємстві робиться усе можливе для постійного підвищення заробітних плат: "Сьогодні основне навантаження підприємства складають замовлення Міноборони, а рентабельтність їх невелика. Тому ми постійно у пошуку замовлень по всьому світу".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Показали, які вертольоти купить Україна у Франції
Керівництво підприємства наголошує на зацікавленості у молодих кадрах, оскільки старіння основних спеціальностей - це проблема усієї авіації. Для молоді тут нещодавно відкрили гуртожиток, залучають значні кошти на соціальну роботу (путівки в табори відпочинку для дітей працівників, тощо).
"Середня зарплата на підприємстві зараз складає більше 10 тисяч гривень, - розповідає Віктор Іванушкін, заступник гендиректора 410 заводу з корпоратизації. - Вона поки не дотягує до середньої по Києву, але робота з підвищення ведеться".
На сайті пошуку роботи HeadHunter відкриті вакансії 410 заводу пропонують 6 тис. грн на місяць.
За даними декларації гендиректора заводу Віктора Ганькевича його заробітна плата за 2017 рік склала 1 547 755 грн.
Українська військова авіація перехопила малий ракетний корабель Росії, який наблизився до державного кордону України
Коментарі
1