Друге життя дають машинам заводу "Антонов": Ан-24, Ан-26, Ан-30, Ан-32. Відновлюють двигуни Д-36 для літаків Як-42, Ан-72, Ан-74.
![Україна має потужності для створення, серійного складання та обслуговування літаків. Держави з такими можливостями можна перерахувати на пальцях однієї руки](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/841/841523_2_w_590.jpg?v=0)
"Плюс нашого підприємства у тому, що у Києві також знаходиться розробник літаків, які ми обслуговуємо — ДП "Антонов", - розповідає Олександр Кіпров, головний конструктор 410-го заводу. - Україна має потужності для створення, серійного складання та обслуговування літаків. Держави з такими можливостями можна перерахувати на пальцях однієї руки".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У лави ЗСУ повернувся унікальний літак-розвідник
Основний замовник послуг заводу — Міноборони України. Зараз тут ремонтують 5 літаків для військових. Стандартний ремонт проводять за 90 днів, якщо з модернізацією — довше.
Літаки на заводі рухаються по ангарах, ніби по конвеєру. У першому, після діагностики, машину повністю розбирають.
Зараз тут стоїть французький Airbus A320. Нещодавно завод розпочав сертифікацію обслуговування закордонних літаків, зокрема американських Boeing, канадських Bombardier та інших.
У другому ангарі з корпусу знімають фарбу: "до чистого дюралюмінію", як кажуть фахівці. Після дефектації - пошуку пошкоджень, тріщин тощо - фюзеляж відправляють в ангар ремонту і складання літаків. На перший погляд, він хаотично заповнений машинами, але їх місце залежить від етапу робіт.
"На 410 завод потрапив через любов до авіації, - розповідає збиральник-клепальник Володимир Клименко. - Працюю тут вже 16 років".
Окрім машин для Міноборони завод ремонтує і модернізує літаки для іноземних замовників. Торік підприємство стало найбільшим експортером міста Київ.
![У 2017-му завод став найбільшим експортером міста Київ](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/841/841523_3_w_590.jpg?v=0)
"Завершили великий контракт з модернізації сорока літаків Ан-32 для індійських військово-повітряних сил, - розповідає Олександр Кіпров. - Ремонтуємо літаки для Казахстану, Судану, Перу. Якщо літак отримав пошкодження — наші групи відправляються закордон, аби відновити машину на місці".
Поруч із Ан-26 Повітряних сил України в ангарі ремонтується Ан-32 Республіки Бангладеш.
Спільно з заводом "Мотор Січ" фахівці освоїли модернізацію вертольотів Мі-8Т до рівня Мі-8МСБ.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На нові українські вертольоти встановили ракети: відео стрільб
Біля станка поруч із досвідченими робітниками молоді хлопці — студенти-практиканти Вищого професійного училища Національного авіаційного університету. Працюють над встановленням герметизатора на аварійний люк літака Ан-32.
Нині на підприємстві працює більше тисячі співробітників.
![Фахівці заводу освоїли модернізацію вертольотів Мі-8Т до рівня Мі-8МСБ](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/841/841523_7_w_590.jpg?v=0)
"Люди тут люблять свою роботу, - каже Кіпров. - Коли здається літак, буває тут і ночуємо. Відпрацювання систем іде безперервно. Літак після капітального ремонту і модернізації стає фактично новим. Ресурс продовжується на 5-7 років".
Завод потребує близько 40 працівників
Підприємству не вистачає кадрів. На сьогодні завод потребує близько 40 працівників робітничих та інженерно-технічних спеціальностей: електромеханік, складальник-клепальник, токар 4-6 розряду, шліфувальник, радіомеханік та інші.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Антонов" відновлює виробництво пасажирських літаків Ан-158
"Ринок праці у Києві радикально відрізняється від загального в Україні, - розповідає директор київського міського центру зайнятості Віктор Білич під час прес-конференції на заводі, 7 травня . - Із майже 11 тисяч зареєстрованих безробітних 87% мають вищу освіту. А потреба роботодавців - 62% шукають робітника".
За словами Віктора Білича, зокрема така ситуація пояснюється низьким рівнем оплати праці робітників: "Попри те, що держава стимулює рівень мінільних зарплат, у роботодавця не вистачає ресурсів. Якщо говорити про прозорі компанії, які сплачують усі податки".
![На сьогодні завод потребує близько 40 працівників робітничих та інженерно-технічних спеціальностей](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/841/841523_6_w_590.jpg?v=0)
Заступник гендиректора ДП "Завод 410 ЦА" Володимир Хомко запевняє, на підприємстві робиться усе можливе для постійного підвищення заробітних плат: "Сьогодні основне навантаження підприємства складають замовлення Міноборони, а рентабельтність їх невелика. Тому ми постійно у пошуку замовлень по всьому світу".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Показали, які вертольоти купить Україна у Франції
Керівництво підприємства наголошує на зацікавленості у молодих кадрах, оскільки старіння основних спеціальностей - це проблема усієї авіації. Для молоді тут нещодавно відкрили гуртожиток, залучають значні кошти на соціальну роботу (путівки в табори відпочинку для дітей працівників, тощо).
"Середня зарплата на підприємстві зараз складає більше 10 тисяч гривень, - розповідає Віктор Іванушкін, заступник гендиректора 410 заводу з корпоратизації. - Вона поки не дотягує до середньої по Києву, але робота з підвищення ведеться".
На сайті пошуку роботи HeadHunter відкриті вакансії 410 заводу пропонують 6 тис. грн на місяць.
За даними декларації гендиректора заводу Віктора Ганькевича його заробітна плата за 2017 рік склала 1 547 755 грн.
Українська військова авіація перехопила малий ракетний корабель Росії, який наблизився до державного кордону України
Коментарі
1