Ексклюзиви
вівторок, 17 лютого 2015 12:12

Астрономи виявили над Марсом дивну хмару

Міжнародний колектив астрономів повідомив про виявлення таємничої димки над поверхнею Марса.

Про свої спостереження автори повідомили в журналі Nature, а коротко з роботою вчених можна ознайомитися на сайті BBC News.

Вперше таємничий серпанок була помічений астрономами-аматорами в березні 2012 року в районі південного полюса планети. З тих пір вчені спостерігали її двічі. У кожному з випадків серпанок можна було бачити протягом приблизно десяти днів з проміжком в один місяць.

Вона тягнулася на відстані до тисячі кілометрів і розташовувався на висоті приблизно 200 кілометрів. Спочатку фахівці порахували, що яскравий серпанок над Марсом не має до планеті ніякого відношення, а виникає через проблеми з оптикою телескопів. Однак перевірка техніки та аналогічні спостереження багатьох астрономів спростували таке припущення.

Вчені досі не знають, що це. У Марса досить тонка атмосфера, і вище 100 кілометрів у нього не може бути хмар. Одні з фахівців припускають, що серпанок є проявом марсіанських полярних сяйв. Інші вчені припускають, що вона являє собою хмару, утворену струменями вуглекислого газу і частинок води.

У будь-якому випадку, на думку експертів, наявність незвичайного явища повинно привести до перегляду стандартних уявлень про фізику марсіанської атмосфери. Продовжити спостереження над Червоною планетою і вивчити таємничий серпанок в деталях вчені сподіваються за допомогою