четвер, 03 січня 2019 11:15

55 років тому у небо піднявся радянський реактивний літак ІЛ-62: як це було
10

Фото: Газета.Ру

3 січня 1963-го свій перший політ здійснив радянський реактивний пасажирський літак ІЛ-62. Це останній літальний апарат, який побудував конструктор Сергій Ілюшин.

До розробки літака взялися на початку 1960-х. Тоді у Союзі почали конструювати машини, які б відповідали міжнародним стандартам - були комфортними, безпечними і тихими. Так перед Аерофлотом постало завдання виготовити далекомагістральний літак, який міг би здійснити безпосадочний переліт з Москви до Хабаровська і Гавани.

У липні 1962-го ІЛ-62 вивели на аеродром ім. Фрунзе. Оглядати літак приїхав секретар ЦК КПРС Микита Хрущов. Після інспекції заявив: "Який хороший, який прекрасний літак". Через 5 років ІЛ ввели в експлуатацію. Замінив на далеких трасах свого попередника ТУ-142. Здійснював безпересадкові перевезення на максимальну відстань 10 тис. км.

  Кабіна пілотів.
Кабіна пілотів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 53 роки тому відбувся перший політ АН-22 "Антей": як це було

Конструкція ІЛ-62 - це вільнонесучий низькоплан із стрілоподібним крилом і Т-подібним оперенням. Конструкція забезпечувала низький рівень шуму і відсутність тряски. Літак оснастили чотирма турбореактивними двигунами. Розташовані попарно в кормовій частині лайнера.

Розташування моторів у хвості ускладнювало центрування літака по масі. Щоб вирівняти його, у передній частині розмістили спеціальний резервуар, який вміщував 3 тонни води. Бортпровідники розсаджували асажирів особливим чином, якщо в салоні залишалося багато вільних місць.

Автор: Scoopnest.com
  У вересні 1967 року легендарний Іл-62 виконав перший комерційний політ з Домодєдово.
У вересні 1967 року легендарний Іл-62 виконав перший комерційний політ з Домодєдово.

На лайнер встановили систему автоматичного управління. Завдяки цьому з'явилася можливість експлуатувати літак в умовах видимості злітно-посадкової смуги менше 300 метрів.

Довжина літака - 53,1 м. Висота - 12,35 м. Розмах крила - 43,2 м. Важить - 78,4 тонни. Злітна маса літака - 161,3 тонни.

Автор: russian.rt.com
  Літак вміщує 186 пасажирів.
Літак вміщує 186 пасажирів.

Крейсерська швидкість - 850 км/год . Максимальна швидкість - 870 км/год. Літак вміщує 186 пасажирів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 36 років тому перший політ здійснив надважкий літак АН-124 "Руслан": як це було

За майже 30 років виробництва з конвеєра зійшло 276 ІЛ-62. За роки експлуатації сталося 12 аварій літаків.

ІЛ-62 увійшов не тільки в історію техніки, а й культури. На літаку летіли герої фільму "Невероятные приключения итальянцев в России". Також на його борту розгорталися події стрічки "Рейс 222". Пісня "Стюардеса" групи "9-й Район" починається зі слів "Вірний Іл-62-й розпрощається з землею".

21 грудня найбільший транспортний літак у світі Ан-225 "Мрія" святкував свій ювілей. Літак здійснив перший політ 30 років тому. За цей час встановив 240 рекордів.

Зараз ви читаєте новину «55 років тому у небо піднявся радянський реактивний літак ІЛ-62: як це було». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути