понеділок, 07 вересня 2009 16:41

Учені знайшли спосіб блокування проникнення ВІЛ в здорові клітини

Учені розробили метод блокування проникнення вірусів ВІЛ в здорові клітини за допомогою синтетичних молекул, що імітують структуру білків на поверхні клітинних мембран, повідомляється в статті авторів розробки, опублікованої в онлайн-версії журналу Nature Chemical Biology.

Вірус імунодефіциту людини (ВІЛ), що викликає СНІД по мірі свого розповсюдження по організму, проникає в здорові клітини за допомогою білку gp120 на поверхні його оболонки, який взаємодіє з рецептором CD4 на поверхні клітин організму.

Ця взаємодія змінює структуру gp120, що дозволяє йому іншою своєю частиною взаємодіяти зі ще одним рецептором на поверхні клітин - CCR5. В результаті такої взаємодії й відбувається проникнення вірусних молекул в здорову клітину.

Професор Юг Лорта-Жакоб з французького Університету імені Жозефа Фур"є і його команда розробили спеціальні хімічні сполуки, молекули яких несуть на собі послідовність амінокислот, що імітують рецепторні молекули CD4, а також послідовність вуглеводів, що імітують структуру CCR5. Такі молекули можуть одночасно приєднуватися до білку gp120, блокуючи його функції.

Це дозволяє істотно уповільнити проникнення ВІЛ у все нові й нові клітини тканин здорового організму. Автори статті вважають, що подібні з"єднання можуть застосовуватися як один з компонентів препаратів для лікування СНІДу, повідомляє NEWSru.com.

Зараз ви читаєте новину «Учені знайшли спосіб блокування проникнення ВІЛ в здорові клітини». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua