пʼятниця, 19 листопада 2010 09:35

Учені побачили, як виглядатиме Сонячна система через 5 млрд років (ФОТО)

Астрономи відкрили першу відому планету, що утворилася за межами нашої галактики.

Планета, схожа на Юпітер, обертається навколо зірки, що колись входила до складу карликової галактики, яку пізніше поглинула наша галактика, Чумацький Шлях, пише ВВС.

Зоряна система, яка пережила цей процес, розташована в 2000 світлових років від Землі, у сузір'ї Піч в Південній півкулі, і була відкрита за допомогою телескопа в Чилі.

Зірка, що позначається як HIP 13044, наближається до кінця свого життєвого циклу.

Раніше астрономи різними способами виявили близько 500 схожих на Землю планет за межами Сонячної системи - так званих "екзопланет".

Проте всі відомі до цих пір планети зароджувалися в межах Чумацького Шляху. А тепер вдалося розгледіти небесне тіло, яке розташоване на орбіті однієї із зірок "потоку Хелм". Така планета могла утворитися лише на початку циклу існування зоряної системи. Тобто до того, як система стала частиною нашої галактики, говорять вчені.

На прикладі зоряної системи HIP 13044 також можна спостерігати, що у віддаленому майбутньому очікує і нашу Сонячну систему.

"Це відкриття особливо інтригує, якщо врахувати, що наше Сонце теж, як очікується, приблизно через 5 млрд. років стане червоним гігантом", - зауважив керівник дослідницької групи, доктор Джоні Сетіаван з Інституту астрономії імені Макса Планка.

Відкрили нову планету методом "радіальної швидкості" - астрономи фіксували невеликі коливання на зірку, спричинені притяганням планети.

Коливання спостерігали за допомогою телескопа Ла Сійя Європейської південної обсерваторії в Чилі.

Зараз ви читаєте новину «Учені побачили, як виглядатиме Сонячна система через 5 млрд років (ФОТО)». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua