понеділок, 09 листопада 2009 12:35

Під час блискавки виявили антиматерію

Учені виявили в блискавках антиматерію. Свої результати представили астрономи на науковому симпозіумі у Вашингтоні, а короткий виклад доповіді приводить служба Science News.

За словами дослідників, використовуючи орбітальну обсерваторію "Фермі", вони змогли розгледіти гамма-сплески в земній атмосфері, які територіально співпали з грозами. Аналіз його дозволив встановити, що в цих спалахах виразно простежуються сліди високоенергетичних позитронів - частинок антиматерії, що є "антиподами" електронів.

Дослідники підкреслюють, що гамма-випромінювання під час розрядів реєструвалося неодноразово. Наприклад, недавно це вдалося ученим з Японії, які розмістили спеціальні датчики на висоті 2770 метрів над рівнем моря на території обсерваторії Нокінура. Аналіз випромінювання тоді дозволив дослідникам визначити, що грози працюють прискорювачами електронів.

За словами вчених, сліди високоенергетичної антиматерії в блискавках фіксуються вперше. В даний час фахівці поки що не в змозі пояснити механізм появи цих частинок.

Телескоп "Фермі" був запущений на орбіту 11 червня 2008 року. Спочатку апарат називався GLAST, проте пізніше ім"я було змінено. Загальна вартість проекту склала 690 мільйонів доларів. Очікується, що телескоп "Фермі" пропрацює на орбіті, висота якої становить 565 кілометрів, до 2018 року.

За матеріалом: Lenta.ru