Дніпропетровські дайвери виявили кладовище кораблів у Чорному морі. Судна, які затонули у різні роки лежать поблизу Балаклави і Севастополя на глибині сотні метрів. Про це пише "Сегодня".
Дайвери навіть влаштували спецекспедицію, щоб подивитися, що ж лишилося від кораблів, які тепер лежать на дні, хоча пірнути так глибоко в чорноморські хвилі наважуються лише одиниці.
"Такі занурення непрості завжди, тому що вони вимагають хорошої такої фізичної підготовки: людина повинна могти як мінімум підняти спорядження, у якому буде занурюватися під воду, а воно важить більше ста кілограмів. Вода холодна, тому що на глибині в Чорнім морі температура вище восьми градусів ніколи не піднімається. Там дуже темно", — розповів організатор експедиції дайвер Андрій Воробйов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українські археологи знайшли літак-привид часів війни
Вони не просто так обрали судна, що спочивають на величезній глибині. Справа в тому, що десятки метрів води краще зберігають кораблі у тому вигляді, в якому вони затонули, і оберігають їх від вандалів і "чорних археологів".
Команда підводників відвідала чотири судна, у кожного з яких своя трагічна доля.
"На глибині 84 метра ми сфотографували британське дерев'яне вітрильне судно Agnes Blaikie. Корабель затонув у 1856 році під час Кримської війни, коли союзна ескадра блокувала Севастополь. Також ми спустилися до двох затоплених у 1919 році підводних човнів "Гагара" і "Кашалот"", - сказав підводник.
Він додав, що "Гагара" встигла побувати в складі трьох флотів — російського, німецького й англійського — і була затоплена за рішенням англійського командування при відступі. Такою ж була й доля "Кашалота".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Криму неподалік берега виявили дев'ять бомб
"Коли я заплив у "Кашалот", у мене виникло таке відчуття, що човен досі на бойовому чергуванні: стоять стільниці, стоїть панель керування, штурвали — усе в бойовій готовності", — поділився враженнями хлопець.
А от четвертий корабель, який відвідали дайвери, примітний не тільки тим, що знаходиться на найбільшій глибині у 96 м, але й найбільш кривавою історією.
"Пароплав "Ленін" — це найбільше трагічний корабель. Його навіть називають українським "Титаніком". Він відніс із собою на дно дві тисячі людських життів. У липні 1941 року на ньому евакуювалися люди з Одеси, Севастополя і Ялти. Але пароплав підірвався на своїх же радянських мінах. Це величезне судно, яке лежить на морському дні, досі ціле, усередині в нього закриті всі каюти, у яких назавжди залишилися люди", — розповів Воробйов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кращі місця для відпочинку у наметах : Лисяча бухта і мис Фіолент
Уже на наступному тижні підводники знову планують спуститися до "Леніна", щоб постаратися зробити якісну фото- та відеозйомку.
"Найближчим часом я сподіваюся відвідати в глибинах Чорного моря 400-річну галеру, що лежить на глибині 120 метрів. Вона перевозила великий вантаж амфор. Головне для мене не стільки дістати амфору, скільки доторкнутися до такої прадавньої історії", — поділився своїми планами дайвер.
Коментарі
3