"На свята від мене не доходять повідомлення на "Київстар", — жаліється 26-річна киянка Валентина. П"ять років вона користується "UMC", що став компанією "МТС". — Я відправляю повідомлення на номери "Київстару" чи "Діджусу", гроші з рахунку знімає, а СМС мої знайомі не отримують. А на номери всередині мережі повідомлення доходять нормально. Я на це не звертала уваги. Помітила, коли на рахунку було дві чи три гривні. Я кілька разів відправила одну есемеску — й на телефоні по нулях! А друзям нічого не прийшло.
"ГПУ" спробувала отримати пояснення у "МТС" і "Київстарі". Обидві компанії показують пальцями одна на одну — мовляв, СМС не доходить з вини іншої сторони.
— Можливо, на свята мережа "Київстар" перевантаженою, й тому повідомлення не доходять, — каже Олена Городецька, 28 років, із "МТС". СМС зникає, якщо система довго залишається перевантаженою, пояснює вона. — На свята всі активно пишуть есемески, дзвонять. Наша компанія завжди до цього готується.
У "Київстарі" пояснюють: Валентина має звернутися до свого оператора. Він зобов"язаний розібратися і надати роздруківку — куди ж ділося те повідомлення, за яке людина заплатила гроші.
О четвертій ранку товариш отримав 14 СМС
— Статистика показує, що абсолютна більшість абонентів "Київстару" навіть під час напруженого мобільного трафіка легко додзвонюються рідним і близьким, — запевняє Сергій Товстенко-Забєлін, 38 років, з цієї компанії.
Святкова активність людей збільшується іноді в 10 разів. Тоді оператор використовує резервні потужності та додаткове обладнання, аби все нормально працювало. Окрім того, "Київстар" рекомендує абонентам вітати друзів та родичів завчасно, додає Товстенко-Забєлін.
— Я вже звикла, що ні на 8 березня, ні на 1 травня не можу ні до кого додзвонитися, — ділиться студентка Наталія Мельник, 22 роки. Вона користується номером "Київстару". — На Новий рік я друга не змогла привітати — вибило на півслові. На інший номер надіслала повідомлення. Воно довго не відправлялось, і я натиснула кілька разів. О четвертій ранку товариш отримав 14 СМС! Він вирішив, що я його дуже люблю, — сміється дівчина.
Працівники компаній не на диктофон зізнаються — операторам невигідно збільшувати трафік заради 5–10 вихідних днів на рік. А мережі таки не витримують святкових навантажень.
Від розсилки відмовляються по СМС
В Ольги Жданової, 24 роки, з Києва мобільний оператор "МТС".
— Мене просто дістали "спами" від оператора, — ділиться вона. — За минулий тиждень прийшло вісім штук. Погодьтеся, це занадто. Може є якась послуга, щоб заблокувати надходження таких СМС.
У компанії "МТС" зауважують: не факт, що всі повідомлення від оператора. Дехто користується мережею і надсилає якусь свою інформацію.
— Компанія справді відсилає СМС про акції та тарифи, — пояснює Олена Городецька з "МТС". — Але ми це робимо не часто — приблизно одне повідомлення на тиждень.
Від розсилки можна відмовитися. Треба відправити порожню есемеску на номер 10250. Для активації цієї послуги — надіслати повідомлення ще раз. Однак абонент не має права відмовитися від отримання фінансових СМС — про заборгованість.
Коментарі
5