Ексклюзиви
Неділя, 23 лютого 2020 01:35

Безжальний вирок Клаудії Рогге: "індивідуальності немає, всі люди однакові і грають одну й ту саму роль"
31

5 тисяч пластмасових дитячих голів, 66 голих чоловіків, що стоять на колінах - такими були перші мобільні інсталяції німецької фотохудожниці Клаудії Рогге. Клаудіа подорожувала по Європі у вантажівці зі скляним кузовом, де і були поміщені інсталяції. Увага до неї була велика: скрізь, де проїжджала вантажівка, люди починали обговорювати свої асоціації — Освенцім, конформність.

Сучасний світ прагне до певних стандартів, що призводить до одноманітності. Саме це й викликає у багатьох бажання відстоювати свою індивідуальність, щоб хоч якось виділитися з натовпу. Цьому парадоксу і присвячені роботи Клаудії, яка одночасно показує натовп й індивідуальність.

"Я вирішила сама складати групи або навіть натовп з окремих особистостей, - говорить Рогге. - Відображення реального життя мене не цікавить, я хочу створювати своє. Для цього мені доводиться висловлювати свої ідеї у фізичну форму. Наприклад, якщо я хочу розмістити у своїй роботі змію, то мені необхідно принести її в студію і навести на неї об'єктив".

Пересувна інсталяція стала прелюдією до першої серії фотографій "Взаємини" ("Rapport"), де людські фігури, які повторюються, складали геометричний візерунок. За цими статичними роботами послідувала серія "Однаковість" ("Uniform") з драматичною композицією.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Інсталяції Спенсера Туніка: "це був мій найтісніший контакт із тілом незнайомої людини"

Кожна нова серія робіт зазвичай починається з багатогодинною фотосесії, під час якої Рогге робить більше 2 тисяч знімків, а потім монтує відібрані роботи на комп'ютері, збираючи окремі моменти в групове подання. Вона просить своїх натурників повторювати одні й ті ж завдання або дії: падати на землю або тягнутися до неба, виконувати акробатичні трюки або заколисувати уявне немовля. Так, у серії робіт "Битва" ("Battle") учасникам запропонували кидати один в одного перезрілими помідорами, а в іншій серії моделі стрибали через гори мильної піни.

У фотосерії "EverAfter" кожна фотографія складається з численних драматичних епізодів, які з'єднуються в цілісні композиції. Рогге відтворює картини Пекла, Чистилища і Раю. У першій частині циклу людські фігури занурені практично в повну темряву, і ці зображення на відстані нагадують абстрактний живопис. У сценах Чистилища світло починає пробиватися крізь хмари, а бачення Раю розгортаються вже на яскраво-блакитному тлі, що символізує порятунок. Відповідним чином змінюються і інші атрибути, реквізит, пози і жести героїв, їхні емоційні стани.

В фотосерии "EverAfter" каждая фотография состоит из многочисленных драматических эпизодов, которые соединяются в цельные композиции. Рогге воссоздает картины Ада, Чистилища и Рая. В первой части цикла человеческие фигуры погружены практически в полную темноту, и эти изображения на расстоянии напоминают абстрактную живопись. В сценах Чистилища свет начинает пробиваться сквозь тучи, а видения Рая разворачиваются уже на ярко-голубом фоне, символизирующем спасение. Соответствующим образом меняются и прочие атрибуты, реквизит, позы и жесты героев, их эмоциональные состояния.

Клаудіа Рогге. Ever After
Клаудіа Рогге. Ever After
Клаудіа Рогге. Ever After
Клаудіа Рогге. Ever After. Чистилище
Клаудіа Рогге. Ever After

Фото: cameralabs.org, photographers.ua

Зараз ви читаєте новину «Безжальний вирок Клаудії Рогге: "індивідуальності немає, всі люди однакові і грають одну й ту саму роль"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Погода