Бюро перспективних технологій білоруського унітарного підприємства "Камертон" спроектувало легкомоторний пілотований літак з овальним крилом замкнутого типу. За словами його розробників, в даний час на ньому виконуються наземні випробування з пробіжками і підльотами.
"Головне достоїнство цієї незвичайної конструкції полягає в наступному. Звичайний літак може дозволити собі порівняно невеликий кут атаки - всього біля 13 градусів. Якщо це фатальне число буде перевищено, машина може втратити керування і повалитися на крило, а потім - в штопор, - говорить начальник бюро Олександр Анохін. - Але агрегат, оснащений овальним крилом замкнутого типу, може набагато збільшити цей кут. Відеозаписи доводять, що апарат вагою 1.360 кг з двигуном потужністю всього 260 к/с біжить з розгоном швидкості і відривається на кутах атаки 17 - 19 градусів. А це означає, що літальний апарат такого типу буде в повітрі більш маневреним, ніж звичайний літак".
Макет виявився стійким і до дії бічного вітру на злеті і посадці. Звичайний Ан-2, коли йому в борт дме вітер з швидкістю шість метрів в секунду, вимушений або змінити курс зльоту, або взагалі відмінити політ. А цей літальний апарат "витримує" бічний вітер удвічі сильніше.
При польоті звичайного літака на кінцях його крил виникають вихрові потоки повітря, подолання яких вимагає збільшення потужності двигуна. Макет же практично позбавлений цього недоліку (кінців крил у нього немає), що дає переваги в потужності двигуна на 30 - 40%. Тому він розгониться при малій тязі.
Ще одна особливість літака - його маневреність. Він дозволяє здійснювати посадку або здійснювати зліт з порівняно невеликих майданчиків. Макет же, не маючи закрилка, здатний сісти на невелику і не дуже рівну галявину, і злетіти з неї після короткого розгону, запевняють розробники. За словами розробників, в даний час йде процес патентування винаходу у відповідних органах Республіки Білорусь і Російської Федерації.
"По суті, сам наш винахід - це крило, а оснастити їм можна будь-який літальний апарат, від легких безпілотників до важких пасажирських і транспортних літаків. І льотно-технічні характеристики апарату з нашим крилом будуть кращими, ніж з крилом традиційної форми", - говорить Олександр Анохін.
За матеріалом Zhelezyaka.com
Коментарі
3