Ексклюзиви
пʼятниця, 23 жовтня 2009 15:45

Астрономи запропонували імена для всіх екзопланет

Астрономи запропонували Міжнародному астрономічному союзу (International Astronomical Union - IAU) почати давати екзопланетам імена. Стаття з обговоренням цього питання поки ще не прийнята до публікації, однак її препринт можна знайти на сайті arXiv.org. Крім іншого стаття містить список можливих імен для всіх відомих екзопланет.

В даний час IAU відмовляється давати планетам назви через швидке зростання їх кількості - з 1995 року, коли була виявлена перша планета поза Сонячною системою, вже встигли знайти понад 400 аналогічних об"єктів.

Астрономи стверджують, що дана позиція у корені невірна. Справа в тому, що, наприклад, багатьом зіркам, яких відомо значно більше чотирьох сотень, імена даються. У рамках представленої на arXiv.org статті вчені запропонували власні назви всім відомим на даний момент планетам. Джерелом імен стали грецька та римська міфології.

Так, наприклад, найменша з відомих планет CoRoT-7b, отримала ім"я Ікар. Ця екзопланета є єдиною, про яку відомо, що її щільність можна порівняти з земною. Планету HD 209458b, на якій нещодавно знайшли органічні речовини, запропонували назвати Мінервою.

За матеріалом: Lenta.ru