Ексклюзиви
вівторок, 16 вересня 2008 15:18

Астрономи виявили в Чумацькому Шляху масову міграцію зірок

Американським астрономам з Вашингтонського університету удалося довести, що зірки усередині галактик здатні мігрувати на чималі відстані. Про це повідомляється в прес-релізі на сайті університету.

Астрономи моделювали утворення галактики з пилової хмари 9 мільярдів років тому. В цілому у вчених пішло більше 100 тисяч годин машинного часу суперкомп"ютерів Вашингтонського університету і Університету Техасу.

Результатом став невеликий ролик (51 мегабайт).

Учені встановили, що ключову роль в еволюції галактик грають галактичні рукави – витягнуті скупчення зірок. Раніше вважалося, що після проходження через рукав, орбіта зірки перестає бути колом і стає більш хаотичною. При цьому відстань до центру галактики і період звернення практично не міняються, тобто зірка залишається в тому ж секторі. Нові результати показують, що це не так. Після проходження рукава орбіта зірки не міняє форму (залишається круг), але змінює радіус. Причому зміна радіусу може бути достатньо значною.

Ученим важко відповісти, чи відноситься Сонце до блукаючих зірок, проте вони вказують на деякі непрямі підтвердження цього факту. По-перше, в Чумацькому Шляху присутні рукави, необхідні для міграції. По-друге, орбіта Сонця довкола галактичного центру майже колова. По-третє, відносно давно вже було встановлено, що склад зірок-сусідів Сонця по сектору Галактики розрізняється дуже сильно для того, щоб всі ці зірки утворилися саме тут.

Нові результати вносять також поправки в теорію виникнення життя. Раніше вважалося, що існують особливі зони Чумацького Шляху, придатніші для появи органіки, ніж інші райони. Якщо зірки переміщаються, то це означає, що таких районів не існує.
Зараз ви читаєте новину «Астрономи виявили в Чумацькому Шляху масову міграцію зірок». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua