Ексклюзиви
четвер, 07 жовтня 2010 11:14

Археологи відкопали справжню Трою

Німецькі археологи зробили нові знахідки на розкопках давньої Трої. І прийшли до висновку, що в бронзовому столітті ареал проживання людей не обмежувався територією фортеці. Троя VI і VII виявилися набагато більшою, ніж вважалося раніше.

Троя розташована в північно-західній частині Туреччини, приблизно в 6,5 км від узбережжя Егейського моря. Іноді синонімом Трої (або Іліона) виступає назва Гіссарлик. Але насправді так називається тепе - штучний пагорб, який зростав протягом тих століть, коли тут жили людии. Висота Гіссарліка сягає 30 метрів. Ще в першій половині XIX століття багато археологів-любителі припускали, що саме тут колись стояла Троя. Але знамениту знахідку в кінці XIX століття зробив Генріх Шліман. З тих пір тут постійно працюють археологи.

У рамках останнього дослідницького проекту з Трої, який очолює професор Ернст Перник (Ernst Pernicka) з Інституту стародавньої історії при Університеті Тюбінгена, вчені вирішили проаналізувати весь комплекс досліджень і публікацій археологів про знахідки, зроблені з тих пір. Серед іншого учасники проекту і самі їздили в невеликі експедиції в Гіссарлик. Ці розкопки, геофізичні дослідження і пробні шурфи дозволили археологам краще вивчити Трою бронзового століття.

У 2010-му році команда дослідників виявила і вивчила частину оборонної системи пізнього бронзового століття, яка простягається на південь від троянської фортеці. Вони знайшли вирубаний в скельній породі рів завдовжки в один кілометр. У південно-східній частині археологи також закінчили розкопки воріт. Весь комплекс оборонних споруд розташовано в 300 метрах на південь від стіни фортеці і датується приблизно 1300 роком до н.е. Ширина нещодавно знайдених воріт складає п'ять метрів.

Розкопані споруди пізнього бронзового століття розташовані недалеко від південно-східних воріт фортеці. Тут збереглися залишки стін, доріг, ям для зберігання різних припасів і навіть одна давня піч. Знахідки доводять, що цей район був населений в період з 1700 (Троя VII) по 1100 (Троя VI) роки до н.е. Археологи також зробили пробні шурфи в 200 метрах на схід від фортеці. Виявилося, що люди жили в бронзовому столітті і там. На цій ділянці виявлено ще один рів, набагато глибший і ширший першого. Археологи займуться його розкопками і докладним вивченням під час наступної експедиції.

Археологи виділяють безліч шарів древнього міста: можна навіть сказати, що на цьому місці стояв не одне місто, а кілька. Троя існувала з часів бронзового століття (3000 р. до н.е.) І аж до римського періоду (I століття до н.е.). Дослідники розділили історію міста на дев'ять періодів, дев'ять шарів від Трої I до Трої IX. Висота шарів досягає 15 метрів. Учені до цих пір сперечаються про те, яке із цих "міст" відповідає гомерівської Трої. Шліман вважав, що це була Троя I або II, але тепер більшість археологів схиляються до висновку, що, швидше за все, йшлося про Трою VII. На думку дослідників, про це свідчать сліди пожеж і військових дій, в результаті яких місту було завдано значних збитків. Троя VII датується XIII-X століттями до н.е., а, на думку більшості істориків, Троянська війна вибухнула приблизно в XIII-XII століттях до н.е.

Тепер же у вчених з'явилися нові дані: біля стін фортеці розташовувалося поселення, що має свої оборонні споруди. Тобто в цей період Троя була набагато більшою і могутнішою, ніж вважалося раніше. Висновки археологів підтверджують теорію про те, що саме про це місто писав Гомер у своїй "Іліаді".

Нагадаємо, нещодавні грецькі археологи знайшли на Криті незвичайне поховання. Скелет похованої в ньому жінки був повністю покритий золотою фольгою.

За матеріалами Infox.ru, Gazeta.ua