четвер, 08 червня 2006 19:51

Американські вчені знайшли тварину з 666 кінцівками

Пол Марек з університету штату Кароліни (США) і його брат знайшли істоту, в якої найбільша кількість ніжок на Землі. Це членистоноге (Illacme plenipes) відоме ще з 1926 року. Тоді вчені виявили його, однак згодом знову втратили.

Марек витратив не один рік, складаючи докладну карту всіх місць світу, де могла мешкати багатоніжка, і крок за кроком вивчав кожне з них. Переважно пошуки відбувалися в спекотних куточках планети, саме в такому середовищі може мешкати комаха.

Пошуки завершилися в невеликому містечку Сан Беніто Кунті, де дослідники знайшли 4 чоловічі особини, 3 жіночих і 5 статевонезрілих.

Результати навіть самого поверхневого вивчення виявилися вельми цікавими. Ентомологи розповіли, що спочатку комахи народжуються абсолютно однаковими і лише згодом у особин жіночої статі починає виростати велика кількість ніжок, та й самі вони стають майже удвічі більшими за особин чоловічої статі.

У знайдених багатоніжок учені налічили 662 або 666 ніжок на 170 або 171 члениках тіла. Дивно, але багатоніжка, самка якої має 666 ніжок, була виявлена і "задокументована" саме 6 червня 2006 року.

Для порівняння: звичайна багатоніжка налічує приблизно 300 кінцівок. Тварини виду Illacme plenipes можуть мати до 750 ніжок.

– Через дуже обмежену кількість цих крихких істот, місце їх існування слід зберегти будь-якою ціною, - впевнені учені.

Дослідникам відомо близько 10 тис. видів багатоніжок. Вони вважаються одними з найстародавніших наземних істот. Це свого часу довела знахідка в східній Шотландії поблизу Абердіна. Тоді водій автобуса, який на дозвіллі займається археологією, знайшов крихітну скам"янілість, яка через три роки досліджень, була визнана найстародавнішою на планеті.

Скам"янілість виявилася останками багатоніжки завдовжки трохи більше сантиметра, яка, за словами учених, вже 420 млн років тому дихала повітрям. Цей факт доводить, що у той час уже були й інші тварини та рослини, які вона споживала.

Варто відзначити, що багатоніжки не такі нешкідливі, як може здатися на перший погляд. У центральному парку Нью-Йорка була знайдена унікальна багатоніжка-хижак, яка харчується переважно дощовими черв"яками.

У Nannarrup hoffmani ("карликова багатоніжка гофмана" - так офіційно назвали свою знахідку біологи) - 41 пара ніг, короткі вусики-антени, колір - жовтуватий. Те, що нова багатоніжка народилася в Нью-Йорку, - виключено. Швидше за все, її завезли здалеку разом із землею або екзотичними рослинами, тому що найближчі родичі Nannarrup hoffmani живуть в тропічних регіонах Африки, Азії і Південної Америки, повідомляє РИА "Новости".

Зараз ви читаєте новину «Американські вчені знайшли тварину з 666 кінцівками». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua