Біопаливо можна отримувати з тваринних жирів і рослинної олії – з соняшників, сої та рапсу.
Займаються цим у Вінницькому національному аграрному університеті. Пальне очищається у спеціальних ємностях, пише vinnitsaok.
"Заправляти таким пальним можна не лише трактори, а й автомобілі. Але на чистому біопаливі машина не поїде. Його обов'язково слід розвести дизелем у співвідношенні 30 до 70. Витрати біопального такі ж, які і дизельного. Років 6 уже працюємо на ньому і все нормально", - розповідає тракторист Олег Романов.
Але вигода від біопального відчутніша саме на великій техніці – виходить майже вдвічі дешевше, ніж дизель.
"Вартість буде десь близько 10-15 гривень. Якщо це підприємство, яке має і власну сировину, і свої потужності для виробництва біодизелю, то – це оптимальний варіант сьогоднішнього господарювання", - говорить завідувачка кафедри двигунів внутрішнього згорання і альтернативних паливних ресурсів ВНАУ Ірина Гунько.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: З'явився автомобіль, який їздить на віскі
Але економпаливо має і мінуси.
"У холодну пору року, за мінусових температур, це пальне не придатне для запуску двигуна. Тому ми й рекомендуємо запускати спочатку на дизельному паливі, потім плавно переходити на біопаливо", - розповідає викладач ВНАУ Вадим Рябошапка.
Зараз в університеті працюють над виготовленням спеціального нагрівача для біопалива – щоб їздити без проблем можна було й взимку. Тим часом європейці активно переходять на альтернативні види пального. Україна, за прогнозами фахівців, наздожене Європу у найближче десятиліття.
Науковці розробили методику перетворення стічних вод в олії, які можуть бути використані як біопаливо. Технологи винайшли методику, яка дозволяє перетворювати біологічні відходи людської життєдіяльності в органічне паливо.
Коментарі