З 16 квітня проїзд у електротранспорті Львова подорожчав. Тепер вартість перевезення коштує 5 грн, замість 3. Відповідно пільговий квиток можна придбати за 2,5 грн. Абонентська картка на місяць, так званий проїзний, тепер коштує 160 грн.
Чи виправданим є підвищення вартості послуг та скільки має коштувати проїзний? Про це розпитали в голови громадської ради при управлінні транспорту Львівської міськради Святослава Товстиги.
"Разова поїздка має бути дорогою, а абонемент – дешевим. Такими діями можна підтримати мешканців і студентів Львова за рахунок туристів і гостей міста, які лише декілька разів користуються трамваями і тролейбусами, які платили би повну розрахункову вартість яка має бути досить дорога", - каже активіст.
Додає, що дешевий місячний абонемент є зручним способом оплати за проїзд не лише для пасажира, а й для підприємства-перевізника.
"Наявність у більшої кількості пасажирів абонементів суттєво зменшить навантаження на водія ЛЕТ і логістичні витрати підприємства. Місячний проїзний це, фактично, кредитування підприємства за рахунок пасажира. На початок місяця підприємство вже матиме кошти, навіть якщо послугами не скористався ще ні один пасажир. Також при запроваджені е-квитка основний проїзний документ має бути місячний абонемент. Таким підходом ми б пробували переходити до новіших і ефективніших моделей розрахунку між пасажиром і перевізником.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Доводиться чекати півгодини і більше
Але нас не почули. Тобто ми замість того, щоб привчати пасажирів до дешевих місячний абонементів, тим самим провести просвітницьку кампанію, яка б позитивно вплинула під час запровадження е-квитка АСОП, ми відштовхуємо пасажирів. Також, дешевим місячним ми б змістили частку платних пасажирів і вона б мала зрости".
Пояснює, що дорогий місячний абонемент і дорогий разовий проїзд прирівнюють жителів, які щодня користуються міським транспортом до туристів, які користуються ним разово.
"Таким чином, ми нівелюємо кредитування підприємств за рахунок пасажира. Зараз 10% доходу - це кошти, які надходять від кредитування пасажирами через місячні проїзні. І найголовніше: ми забираємо у пасажирів дешевий проїзний, тим самим кладемо на них додаткове фінансове навантаження через місячний абонемент".
Пільги на проїзд в усіх видах транспорту можуть замінити грошима. Ця постанова стане чинною у травні. Та станом на сьогодні скільки безкоштовних поїздок на місяць мають пільговики?




















Коментарі