Жителі приморських районів Аркадія і Фонтан скаржаться, що масове будівництво висоток компанії "Кадорр" знищує якість життя в цих районах, де раніше нерухомість вважалася елітною.
Одесити, схоже, почали звертати увагу на те, про що Южный курьер попереджав ще під час будівництва величезних комплексів багатоповерхівок на узбережжі Фонтана, уздовж верхньої кромки схилів від Аркадії до 9-ї станції Фонтану, в чому найбільше досягла успіху компанія "Кадорр". Численні висотки відокремлюють решту міста від моря, порушують "вентиляцію" ранковими і вечірніми бризами, створюють тінь для сусідніх будинків. А відсутність нових шкіл, дитячих садів і підвищене навантаження на дороги створюють транспортно-соціальний колапс.
Ось що пише житель Аркадії Ігор Драгой: "Увага!!! Жителям Аркадії!!! Кадор на маленькій території побудував 7-25 поверхових житлових будинків в яких знаходиться 5 тисяч квартир, а це значить 5 тисяч машин. Вони знищили наш тихий район. Зупинити будівництво ми не змогли, так давайте змусимо Кивана побудувати нову дорогу і забезпечити розв'язку для вільного пересування транспорту і людей!!!".
У коментарях йому відповідають, наприклад, що не завадило б змусити місцевих депутатів міськради більш глибоко вивчати проекти перед тим, як вони будуть голосувати за них.
У той же час автор поста дещо перебільшує ситуацію, хоча суть її зберігається. В "кадорівському" мікрорайоні на вулиці Каманіна - не 5000 квартир, а 3688. Однак, поряд, по вулиці Літературній є ще кілька житлових комплексів нової споруди. В сумі вони дають навіть більш, ніж 5000 квартир. Жителі кожної або майже кожної з них, дійсно, мають особистий автомобіль, або навіть два автомобіля, а також регулярно користуються послугами таксі. Місця в паркінгах для цієї кількості автомобілів не вистачає - в результаті чого машини їх власникам припаркувати ніде. І це ще не всі квартири в новобудовах заселені.
Всі ці від 3000 до 5000 автомобілів використовують для виїзду в інші райони міста лише дві вузькі вулички - Каманіна і Аркадіївський провулок, які через не менш вузькі вулиці Літературну і Посмітного виходять до Фонтанської дороги або в Аркадію на Генуезьку. Як підсумок, в години пік жителі всього лише одного мікрорайону висоток сковують автомобільними корками весь Фонтан і Аркадію та створюють незручності і собі самим, і всім іншим.
Весь цей мікрорайон використовує виключно наявну соціальну інфраструктуру - міську загальноосвітню школу №81 по Фонтанській дорозі, міські дитячі сади, міські медичні заклади. За детальним планом території, на основі якого "Кадорр" будував свої висотки на Каманіна, тут повинна була бути побудована школа - однак забудовник замість неї звів ще одну житлову висотку. А самі будинки при спочатку заявленій висоті в 9-16 поверхів зводяться висотою до 24 поверхів - що і стало причиною того, що ще в 2017 році ДАБК визнав будівництво незаконним і зажадав зупинити її. Зрозуміло, забудовник проігнорував чиновників.
З іншого боку Аркадію обступають "частоколом" висотки в районі Гагарінського плато, жителі яких також змушені використовувати для проїзду вузькі Французький бульвар і ту ж вулицю Генуезьку, також не мають в мікрорайоні шкіл і дитячих садів. Кількісно на Гагарінському плато переважає на даний момент нерухомість від "Кадорр", проте вистачає й інших відомих будівельних компаній.
Прогнозувати ми можемо тільки подальше погіршення ситуації. У міру заселення квартир, що залишилися в новобудовах, транспортний колапс посилиться. Збільшиться навантаження на школи, дитячі садки та поліклініки. А це означає, що через жагу наживи приватних забудовників створювати соціальну інфраструктуру буде змушене місто - за рахунок нас з вами як платників податків. Мало того, погіршення якості життя в районі Аркадії і Фонтана спричинить за собою падіння цін на нерухомість в цих районах. Таким чином, колись "елітний" район перетвориться в багатоповерховий "мурашник" - звичайний спальний район в кращому випадку або в "гетто" в гіршому випадку. Причому, головну роль в цьому процесі відіграє саме компанія "Кадорр" - з одного боку, вона ігнорує власні початкові проекти, а з іншого, кількісно переважає в забудові приморської зони Одеси висотними житловими будинками без соціальної інфраструктури.
Коментарі