Ексклюзиви
Четвер, 15 липня 2021 09:00

Запустили "Велике будівництво"

500 днів тому оголосили про запуск програми президента Володимира Зеленського "Велике будівництво".

"Тепла погода сприяла тому, що ми готові до запуску", - заявляв у березні 2020 року тодішній прем'єр Олексій Гончарук.

Координує програму в Офісі президента заступник керівника ОП Кирило Тимошенко, а гроші на неї виділяють із державного бюджету.

Про що програма

Автор: president.gov.ua
  Володимир Зеленський оглядає реконструкцію дороги Житомир – Чернівці, поруч Кирило Тимошенко і  міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
Володимир Зеленський оглядає реконструкцію дороги Житомир – Чернівці, поруч Кирило Тимошенко і міністр інфраструктури Олександр Кубраков.

"З турботою про кожного", - пишуть на сайті "Великого будівництва". Програму називають масштабною розбудовою якісної інфраструктури.

Оголошують план на цей рік - побудувати і реконструювати 6,6 тис. км доріг, 74 шкіл, 54 дитсадків, 28 медичних закладів, понад 140 приймальних відділеннь і 340 медичних амбулаторій у сільській місцевості, 24 басейнів, 78 інших спортивних об'єктів та по всій країні.

"Велике будівництво" - реально крута реформа в Україні. Дало біля 200 тисяч робочих місць, хоча після першої, впродовж другої хвилі ковіду, українці втратили десь 350-400 тисяч робочих місць", - казав Зеленський в інтервю телеканалу "1+1" олігарха Ігоря Коломойського.

Торік перед місцевими виборами президент регулярно катався областями, дивлячись на дороги, школи і садочки. Для партії "Слуга народу" використовують адмінресурс, повідомляли громадські спостерігачі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Побудувати місто з нуля й висадити мільярд дерев - що напланував Зеленський

Гроші

В Укравтодорі прозвітували - торік з нуля збудували і реконструювали 204 км доріг, відремонтували 3314 км, ще на 538 км відновили верхні шари. Загалом - 4056 км доріг державного значення.

На оновлення автошляхів і споруд пішло 82 млрд грн. Ще понад 9 млрд - на експлуатаційне утримання.

У Міністерстві розвитку громад та територій на запит Gazeta.ua відповіли, що минулого року завершили будівництво на 114 об'єктах загальноосвітних навчальних закладів, 100 дошкільних і 101 спортивному.

Автор: president.gov.ua
  Президент і новозбудований дитячий садок в селі Крупа у Волинській області, липень 2020 року. На стіні - зелений крокодил
Президент і новозбудований дитячий садок в селі Крупа у Волинській області, липень 2020 року. На стіні - зелений крокодил

В рамках програми торік витратили з держбюджету понад 1,9 млрд грн. Цього року станом на 9 липня - 727, 9 млн.

На "Велике будівництво" (дороги) у державному бюджеті на 2021 рік передбачили 81,3 млрд грн, за інформацією Міністерства фінансів.

"Велике крадівництво"

В соціальних мережах програму назвали "Великим крадівництвом". Станом на грудень минулого року правоохоронці виявили 429 кримінальних правопорушень під час виконання робіт. Загальну суму збитків у направлених до суду справах оцінили в 35 млн грн, повідомляла "Економічна правда"

"Образливо звучить "велике крадівництво". Тим не менше, якщо будуть будь-які докази - будь ласка", - заявляв Зеленський.

Автор: @suspilne.media
  Компанії-фаворити домовляються, хто який підряд отримає, говорить Агія Загребельська
Компанії-фаворити домовляються, хто який підряд отримає, говорить Агія Загребельська

"Це великий піар-проєкт, а потім вже державна програма. Президент і його команда використовували "Велике будівництво" під час місцевих виборів, - каже Gazeta.ua засновниця громадського проєкту "Ліга антитрасту" Агія Загребельська.

Дороги будують не за принципом, де вони потрібні, де виправити недоліки. А – якому підряднику краще дорогу віддати, де можна найбільше накрутити кошторис. Ці результати видно у "Прозорро". За даними системи, більшу частину коштів розподілили між обмеженою кількістю компаній. Лідер серед всіх дорожніх компаній, фаворит Укравтодору (ТОВ "Автомагістраль-Південь" – Gazeta.ua), отримав фінансування тільки цьогоріч більше 25 млрд грн. Це більше ніж наше оборонне замовлення чи бюджет Мінкультури.

Чиновники і поліцейські бояться розслідувати проєкти "Великого будівництва". Тому що Зеленський на цьому піариться, розслідування коштуватиме їм посади.

Укравтодор почав застосовувати дискримінаційні критерії. Вимоги сформували таким чином, щоб певні компанії могли взяти участь. Компанії-фаворити не конкурують між собою, домовляються, хто який підряд отримає, хто піде технічним учасником, щоб створити уявну конкуренцію. На це мав би реагувати Антимонопольний комітет.

Є корупція. З багатьох джерел чуємо, що "Велике будівництво" – проєкт, за допомогою якого фінансують партійну касу "слуг народу". З якого платять депутатам.

Проведення без "Прозорро" означає, що керівник державного органу, який розпоряджається бюджетними коштами, і підрядник сідають у кабінеті і домовляються про ціну контакту, скільки робіт виконують. Тоді зможуть підвищити ціну, наскільки це потрібно для відкату"

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: По-совковому хочуть розпиляти майже 5,5 млрд грн

Автор: Тарас Подолян
  Будівництво доріг – одна з найбільш корумпованих галузей. Там легко завищити вартість, каже Володимир Дубровський
Будівництво доріг – одна з найбільш корумпованих галузей. Там легко завищити вартість, каже Володимир Дубровський

"Зеленський – один із тих, кого ввели в оману, користуючись його необізнаністю в економіці. Що державні витрати нібито підвищують ВВП – не правда", - говорить економіст Володимир Дубровський про заяву президента, що "Велике будівництво" дало 200 тис. робочих місць.

"Не можна заперечувати, що в рамках цього проєкту збудували багато доріг. Це важливо. Про це давно в Україні говорили. Наприклад, якщо з села неможливо дістатися до райцентру, нема пристойної дороги, то воно занепадатиме. Тому будівництво доріг – це правильно. Питання в тому, наскільки прозоро це відбувається.

Є закономірність, що будівництво доріг – це одна з найбільш корумпованих галузей. Там легко завищити вартість. У схильних до корупції країнах державні витрати йдуть на капітальне будівництво саме тому, що воно придатне для розкрадання. Пересічним водіям, які бачать вигоди від київської Кільцевої дороги, буде байдуже, скільки на ній вкрали. Вони оцінять це, як досягнення Зеленського. Йому політично це вигідно.

У радянських економістів було твердження – збільшення державних витрат якось пожвавлює економічне зростання. Це неправильно. Збільшення витрат, якщо воно не в борг, а за рахунок підвищення податків, зменшує темпи економічного зростання. Державні витрати – це і про "Велике будівництво"

Зараз ви читаєте новину «Запустили "Велике будівництво"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 8413
Голосування Чому не можна розпускати Верховну Раду?
  • Це суперечить Конституції
  • Хай знімуть недоторканість, ухвалять закони про імпічмент, про кримінальну відповідальність за незаконне збагачення і новий Виборчий кодекс і можуть йти
  • За нинішніх умов на дострокових виборах у ВР не пройдуть нові партії
  • Мені байдуже до їхньої роботи. Їхні обіцянки на хліб не намастиш
  • Я не проти розпуску. Владу в країні треба перезавантажити повністю
  • Я проти будь-яких ініціатив президента
Переглянути