Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков та міністр комерції Китаю Ван Веньтао підписали міжурядову угоду про розширення співробітництва в галузі будівництва інфраструктури.
Новина про підписання угоди з'явилася на сайті Мінінфраструктури лише 6 липня, хоча китайські ЗМІ повідомили про ще шість днів тому, інформує Новое время.
Угода "передбачає залучення коштів на пільгових умовах від Уряду Китайської Народної Республіки, необхідних для реалізації інфраструктурних проєктів".
Згідно з угодою Україна та Китай:
— заохочують компанії та фінансові установи обох країн до активної співпраці в галузі будівництва інфраструктурних об'єктів;
— сприяють встановленню більш тісних економічних зв'язків між двома країнами та надаватимуть необхідну допомогу і супровід в реалізації спільних проєктів, — заявили у МІУ.
Перелік потенційних проєктів, що підтримуватимуться коштами КНР, ще підлягає затвердженню. Серед пріоритетів співпраці - залізничний транзит, аеропорти, порти, комунікації та муніципальне інженерне будівництво.
Заступник міністра інфраструктури у 2016−2019 роках Віктор Довгань повідомив у Facebook деякі подробиці угоди:
— переговори тривали 3 роки (2018 — 2021);
— Україна зможе залучати пільгові кредити Ексімбанку КНР (до 2% річних на 15 років);
— пілотні інфраструктурні проєкти — це міст M22 біля Кременчука та перша черга кільцевої дороги Києва М05 — М06;
— 50% інфраструктурного проєкту мають реалізувати українські компанії.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 130 країн світу схвалили оподаткування глобальних й багатонаціональних компаній
Серед причин відкликання підпису називали питання поставки китайської вакцини CoronaVac в Україну. Китайські ЗМІ роблять наголос на тому, що угоду було підписано після того, як українські дипломати відкликали свій підпис під документом ООН, який закликав вивчити ситуацію з правами людини у Сіньцзяні.
Коментарі