Генеральний прокурор Юрій Луценко вважає, що блокувальники вантажів з окупованого Донбасу діють "не краще" за бойовиків.
Про це він заявив на брифінгу журналістам.
"Те, що не вдалося терористам в Авдіївці шляхом масових обстрілів з метою зупинки Коксохіму і подальшої зупинки української металургії (котра досі приносить близько 20% валютних надходжень), на жаль, вдається блокувальникам", - сказав він.
"Якщо зупиняться ТЕЦи й українська металургія, Україна буде в дуже критичній економічній ситуації. Це також треба враховувати тим, хто хоче добра в Україні", - заявив Луценко.
"У народних депутатів є багато методів, як привернути увагу без порушення закону при блокуванні траси. Саме перекриття залізниці - не тяжкий злочин. Але захоплення вантажів уже є тяжким кримінальним злочином. А розпилювання рейок є диверсією", - сказав генпрокурор.
Він заявив, що минулого тижня розпорядився провести дослідчу перевірку матеріалів про формування тарифів "з так званим Ротердамом+" у Нацкомісії з регулювання енергетики.
"Зрештою, я за посадою зобов'язаний встановити істину. Чи дійсно вугілля закуповується в Україні по так званій формулі. За попередніми роз'ясненнями працівників Кабінету міністрів - ні. Бо Ротердам+ передбачає 5 із лишнім тисяч гривень за тонну вугілля. Сьогодні їх сплачують за рішенням НКРЄ близько 1,5 тисячі гривень за тонну. Тим не менше, у мене виникає запитання: чи НКРЄ перевірила ці тарифи? Яка собівартість вугілля, рентабельність?", - додав генпрокурор.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Прем'єр назвав одне "але" у питанні торгівлі з окупантами
При необхідності ГПУ порушить кримінальну справу, заявив Луценко.
25 січня народні депутати, серед яких Семен Семенченко, Павло Костенко, Володимир Парасюк, оголосили торгову блокаду окупованих районів Донбасу. Перекрили залізницю на кількох напрямках. Цим шляхом в Україну постачалось вугілля.
У січні з окупованих територій вугілля постачали за ціною 1,73 тис. грн за тонну, заявили в уряді. Однак ціна виробленої з нього електроенергії встановлюється за так званою формулою "Роттердам+", згідно з прийнятим Нацкомісією з регулювання енергетики і комунальних послуг у березні торік рішенням. У тариф закладається ціна імпортного вугілля в європейському порту плюс вартість його доставки в Україну. Вона становить 2,8 тис. грн.
Коментарі
5