Переговори про створення газотранспортного консорціуму за участю Росії й України зайшли в глухий кут.
Саме тому прем"єр-міністр Микола Азаров у четвер запропонував першому заступнику прем"єра РФ Ігорю Шувалову обговорити спільну модернізацію української газотранспортної системи, пише "Комерсант-Україна".
У НАК "Нафтогаз України" вважають, що спільна модернізація є більш реальним проектом, ніж створення консорціуму з управління ГТС.
"Ми не відмовляємося від ідеї створення консорціуму, і модернізація може стати першим кроком у цьому питанні. Але поки проект по інвестиціях і модернізації газотранспортної системи більш реальний, ніж консорціум", - каже джерело газети в компанії.
Високопоставлене джерело в "Газпромі" пояснило, що російська компанія зацікавлена винятково в контрольному пакеті акцій ВАТ "Укртрансгаз", яке експлуатує українські ГТС.
"Нам потрібна власність, а не управління і контроль. Україна ж пропонує лише участь на паритетних засадах. Ми готові купити пакет акцій за гроші або в обмін на знижку в ціні на газ", - уточнив співрозмовник видання.
Член комітету Верховної Ради по ПЕК Олександр Гудима називає запропоновані "Газпромом" умови вкрай невигідними для України.
"Продаж газотранспортної системи на умовах Росії означає, що ми втрачатимемо до $1,5 млрд щорічно. В цьому випадку дійсно краще відмовитися від консорціуму і просто запросити Росію фінансувати модернізацію разом з країнами Євросоюзу", - говорить він.
А аналітик Максим Шейн упевнений, що, якщо Україна захоче продати частину "Укртрансгаза", набагато вигідніше для неї не вести про це кулуарні переговори з "Газпромом", а оголосить відкритий конкурс, на якому покупцями активів можуть стати американські нафтогазові корпорації Exxonmobil і Chevrontexaco.
"В цьому випадку ціна системи буде на порядок вище, ніж в результаті прямих переговорів з "Газпромом", - відзначає аналітик.
Коментарі
18