Американські компанії PepsiCo та Mars внесли до списку міжнародних спонсорів війни.
Корпорації продовжують працювати в Росії після її повномасштабного вторгнення в Україну, а також сплачують значні податки в бюджет країни-агресорки, повідомило Національне агентство із запобігання корупції.
"Ти не ти, коли продовжуєш працювати в РФ. НАЗК внесло дві провідні харчові корпорації PepsiCo і Mars до переліку міжнародних спонсорів війни. Попри заяви про скорочення свого бізнесу в РФ, ці компанії продовжують працювати в країні та наймати там працівників", – йдеться в повідомленні відомства.
PepsiCo працює в Росії з 1974 року, має 19 заводів, понад 20 тис. співробітників і 40 тис. сільськогосподарських працівників. За показником чистого прибутку PepsiCo є четвертою за розміром компанією в галузі напоїв і харчових продуктів у РФ.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Heineken продала весь бізнес у Росії за €1
На відсутність щирих намірів залишати російський ринок вказує також і те, що на кар'єрній сторінці компанії перелічено понад 580 відкритих вакансій у Росії, зазначають у НАЗК.
Компанія Mars працює в Росії понад 30 років, інвестувала в економіку країни-агресорки $2,5 млрд, а також створила понад 6 тис. робочих місць. Має на території Росії 10 фабрик. Фірма обіцяла скоротити бізнес на території РФ після початку повномасштабної агресії в Україні і передавати прибуток на гуманітарні потреби.
Однак фабрики продовжили працювати зі збільшенням доходів у 2022 році. Виручка зросла до $2,45 млрд, а чистий прибуток – на 59% до $377 млн.
Mars сплатив понад $93 млн податків до російського бюджету. На сайті з пошуку персоналу російська філія компанії публікує близько 100 відкритих вакансій.
PepsiCo збільшила свої доходи в Росії в перший рік повномасштабного вторгнення до $2,59 млрд. Чистий прибуток зріс на 333% до $525 млн порівняно з 2021 роком. Податків до бюджету Росії компанія сплатила на суму $115 млн.
У березні 2022 року фірма заявила про припинення рекламної діяльності та виробництва напоїв у Росії у зв'язку з повномасштабним вторгненням в Україну. Однак у серпні 2022-го виробництво напоїв 7Up і Mirinda під брендами Evervess і Frustyle відновилося. У березні 2023 року відновилося також виробництво напою Pepsi під брендами Evervess (вищий ціновий сегмент) і Любимый (нижчий ціновий сегмент).
Також компанія запустила в країні новий бренд лимонаду під назвою "російський подарунок" замість попередніх продуктів. Компанія продовжує виробництво і дистрибуцію інших товарів: чіпси, снеки та молочні продукти.
Дві тютюнові компанії Philip Morris International і Japan Tobacco International внесли до списку міжнародних спонсорів війни. Вони продовжують вести бізнес у країні-агресорці Російській Федерації і підтримувати економіку сплатою значних податків до її бюджету.
Коментарі