На цих виборах роботу політтехнологів можна оцінити на 2 з мінусом.
Про це під час круглого столу сказав гендиректор центру соціологічних маркетингових досліджень "Соціс" Микола Чурилов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Експерт пояснив занижені передвиборчі оцінки від соціологів "бонусом радикальності"
"Дослідження ТНС показали, що 57% виборців визначились за кого голосувати за півроку до виборів. 18% - за два-три місяці до голосування, 15-16% - протягом останнього місяця. Навіщо було витрачати сотні мільйонів, а то й мільярди для того, щоб переконати цих 15%?", - сказав Чурилов.
Також він наголосив, що соціологічні кампанії в Україні мали дуже багато роботи під час виборів, однак глибинних досліджень майже не здійснювалося.
"Наші замовники орієнтувалися на вимірювання рейтингів. Ми казали, можливо, ми будемо робити глибинні опитування? Що на людей впливає, чому. Є ж велика кількість людей, які не визначились. Наші замовники казали - ні, тільки рейтинги. З кожними виборами в Україні частка протестного електорату збільшується. Вони або не пішли на вибори, або проголосували за "Свободу". Для нас показник "Свободи" став дуже великою несподіванкою. Ми впевнені, що протестні настрої будуть і далі наростати. Адже ця тенденція почалася ще у 2002 році", - наголосив соціолог.
Коментарі
3