Ексклюзиви
четвер, 08 серпня 2019 15:22

Партії ідуть у тінь — політолог про виборчі фонди

Партії ідуть у тінь — політолог про виборчі фонди
"Досвід цієї кампанії показав — навіть серйозні гроші неефективні, якщо немає стратегічного меседжу", — Олещук. ФОТО: Facebook "Батьківщина"

Політичні партії, за підсумками парламентських виборів, вказали у своїх фінансових звітах не всі витрачені кошти. Частина з них залишилася в тіні.

Так остаточні фінансові звіти партій прокоментував для Gazeta.ua політолог Петро Олещук.

"Партії ідуть "у тінь", бо не можуть пояснити, звідки у них гроші. Ніхто з них не існує на членські внески, а ті, хто їх залучають, не можуть ними покрити свої видатки. Друга причина — це політичні технології в Україні, які передбачають тіньове фінансування. Ніхто ж не буде показувати, скільки грошей вони викинули на підкуп, на "каруселі" (метод фальсифікації в день виборів. — Gazeta.ua)", — пояснює експерт.

"Кампанія передбачає значно більші витрати", — додає він.

Запобігти тіньовому фінансуванню можна завдяки посиленню роботи Національного агентства з питань запобігання корупції, яке має перевіряти витрати та надходження партій, додає Олещук.

Утім, використання значних коштів на виборах було неефективним для партій, які не мали стратегічного меседжу, вказує політолог.

"Традиційно у нас гроші йшли на "засівання округів", тобто форми допомоги на межі підкупу, і рекламу. Досвід цієї кампанії показав — навіть серйозні гроші неефективні, якщо немає стратегічного меседжу", — каже він.

Рекламу, на яку партії під час кампанії витратили найбільше грошей, Олещук називає допоміжною передвиборчою технологією. Вона нагадує про політичну силу виборцю та показує серйозність намірів партії.

"Реклама може дуже стисло нагадувати меседжі кампанії, але не може її підміняти. Якщо вони не знаходять відгуку серед аудиторії, то можеш хоча б усе заліпити рекламою — це тобі не допоможе", — додає кандидат політичних наук.

Ефективно рекламу вдалося використати "Слузі народу", а "Радикальна партія", яка витратила на кампанію на 3 млн грн менше, не вписалася в політичну реальність.

"Свого часу Ляшко зміг перемогти за рахунок свого епатажу. Він обіцяв старих політиків притягнути до відповідальності, всіх покарати. У цій ніші він себе показав не найкращим чином, тому суспільство почало шукати на неї інших претендентів — переважно серед "Слуги народу".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Політика стає закритим клубом для багатих і олігархічних структур — голова КВУ

Раніше на сайті ЦВК оприлюднили остаточні фінансові звіти партій.

"Слуга народу" у своєму виборчому звіті зафіксувала 114,7 млн грн виборчого фонду. "Голос" задекларував 105,7 млн грн, "Європейська солідарність" — 99,5 млн грн, "Батьківщина" — 87,2 млн грн. Найменшим з парламентських партій був фонд в "Опозиційної платформи — За життя" — 65,6 млн грн.

Найбільше грошей партії витрачали на рекламу, зокрема на телебаченні. Дещо менше на зовнішню рекламу.

Зараз ви читаєте новину «Партії ідуть у тінь — політолог про виборчі фонди». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 8759
Голосування "Розумна мілітаризація" від Міноборони
  • Держслужбовців потрібно брати на роботу лише після військової підготовки
  • Це має бути однією з вимог і для балотування в органи місцевого самоврядування, парламент та суди
  • Для держслужбовців військова підготовка не повинна бути обов'язковою
  • Мені байдуже
Переглянути