середа, 19 вересня 2012 17:18

Остаточна крапка в історії ДТП під Уманню

Остаточна крапка в історії ДТП під Уманню

Нещодавно преса ласо смакувала інформацію навколо ДТП, яке сталося під Уманню 1 вересня 2012 року за участю автомобілів "DAEWOO Nexia" та "Мерседес-Бенц GL 550". Сьогодні, маючи оновлену та достеменну інформацію, ми вирішили пролити світло на те, як все відбувалося насправді того дня.

Версії ДТП

Жахлива аварія трапилася 1 вересня 2012 року на трасі Одеса-Київ за 5 км від Умані. У пресі одразу з'явилася купа версій щодо учасників, винуватців та причин, що спричинили цю дорожньо-транспортну пригоду. Незрозуміло чому, але за пару годин після аварії ЗМІ поширили інформацію про те, що до ДТП безпосередньо причетний народний депутат України, кандидат в народні депутати України Антон Яценко. Вони говорили, що Яценко особисто перебував за кермом у нетверезому стані, через що відбулося зіткнення автівок на трасі. До речі, дуже дивно, що ця неперевірена інформація була поширена достатньо відомим та професійним журналістом, блогером та телеведучим Артемом Шевченком.

Під час прес-конференції Антона Яценка в УНІАН (м. Київ) журналістка "Надзвичайних новин" (ICTV) взагалі заявила, що Яценка нібито бачили в ресторані "Застава", після чого він сів напідпитку за кермо та поїхав. На це Яценко відповів: "Це все брехня. По-перше, я навіть не знаю, де знаходиться ця "Застава". А по-друге, можливо, я скажу недемократичну річ: не їжджу я сам за кермом, так сталося… є кому їздити за кермом…".

Далі цікавіше. Версії щодо катастрофи у ЗМІ починають змінюватися, наче калейдоскоп: хтось говорить про те, що за кермом бачили жінку, хтось додає, що разом із загадковою панянкою були ще двоє невідомих чоловіків. Інші продовжують приплітати прізвище Яценка до ДТП. У всій цій ситуації дивує те, що жоден із представників преси не провів нормального журналістського розслідування, не перевірив інформацію, не звернувся за роз'ясненнями до дійових осіб цієї справи, зокрема ані до нардепа Яценка, ані до водія Мерседеса, який до речі, не втік з місця аварії, а залишився допомагати постраждалим та одразу викликав швидку та міліцію, ані до працівників заправки, котрі були безпосередніми свідками трагедії. З огляду на те, що ця справа набула великого резонансу, що до неї почали прив'язувати прізвище народного депутата України, кожен свідомий журналіст мав би тричі перевірити усю інформацію та здогадки, витратити кілька діб на збирання фактів, пошук свідків та офіційні коментарі, а вже потім звинувачувати тих чи інших осіб у скоєному ДТП. Але, на жаль, маємо те, що маємо – силу-силенну припущень, здогадок, таємниць, замовних статей, сфабрикованої інформації.

Як все було насправді

Аби розставити всі крапки над "і", доцільно згадати хронологію подій, пов'язаних з аварією 1 вересня 2012 року, та розказати правду.

1 вересня 2012 року (вночі) на сайті http://progolovne.ck.ua/archives/16669 з'явилася перша інформація про ДТП нібито за участю кандидата в народні депутати України Яценка. Автори повідомлення посилалися на примарних очевидців, тобто перевірити правдивість цієї інформації вкрай складно.

2 вересня 2012 року (ранок) на своїй сторінці в мережі Фейсбук http://www.facebook.com/artem.shevchenko.9 Артем Шевченко пише: "Депутат Яценко перебував у стані алкогольного сп'яніння. Факт автокатастрофи за участі народного обранця і кандидата у депутати Яценка підтверджує, зокрема, онлайн-ресурс progolovne.ck.ua". При цьому Шевченко говорить: "За даними моїх джерел з центрального апарату МВС, сьогодні вночі під містом Умань сталася ДТП за участю народного депутата, члена фракції ПР і кандидата у депутати по уманському округу №200 від ПР Антона Яценка".

3 вересня 2012 року прес-служба народного депутата України, кандидата в народні депутати України Антона Яценка розповсюдила офіційну заяву, щодо непричетності Яценка до аварії на трасі Одеса-Київ. У заяві зазначалося, що Яценко А.В. не є учасником вказаного ДТП, не є свідком вказаного ДТП та не має до нього жодного відношення, а за фактом поширення неправдивої інформації у пресі про ДТП та учасників цієї пригоди готуються позови до суду.

6 вересні 2012 року політична партія УДАР провела прес-конференцію, на яку запросили батьків загиблого водія "DAEWOO Nexia". Ті, в свою чергу повідомили про те, що у ніч після аварії до них приходили невідомі особи, нібито від Яценка, та говорили про необхідність компенсації матеріальних збитків від ДТП. Погодьтеся, достатньо дивна ситуація. Бо, по-перше, на окрузі Яценко відомий тим, що активно сприяє вирішенню проблем мешканців у різних сферах життєдіяльності, а по-друге, - журнал "Фокус" у 2010 році визнав його одним із 100 найвпливовіших людей в Україні. І невже хтось дійсно повірить у те, що народний депутат України, знана та відома людина буде так аморально ставитися до горя родини Гуртових? Звісно, ні. На превеликий жаль, вбиті горем батьки так само стали жертвами брудних політичних технологій.

Експертна думка

Кость Бондаренко, політолог та громадський діяч, на останній прес-конференції прокоментував цю ситуацію так: "Назвати людину вбивцею може тільки суд, звинуватити людину у вбивстві може прокуратура. Сьогодні вже є заява міліції та прокуратури щодо непричетності нардепа Яценка до цього злочину, який йому інкримінують журналісти. Я схильний вірити перевіреним офіційним фактам, а не припущенням у пресі".

Минулого вівторка, 11 вересня, під час прес-конференції черкаські представники Комітету виборців України Олександр Соломаха та Юрій Сас зазначили, що трагічне першовересневе ДТП та намагання прив'язати його до Яценка – це просто брудна технологія, котра ведеться проти кандидата, і досить вже про неї говорити. Тим паче КВУ також фіксує й інші некоректні дії опонентів, які направлені на виборчу кампанію Яценка (ред.: облиті фарбою бігборди, обписані лайкою паркани в Умані, побиття агітатора).

Отже, виходить, що ані свідків, ані конкретних осіб, які б могли надати правдиву ситуацію – не існує, а всі ці статті побудовані на чиїхось здогадах.

Де був Яценко під час ДТП

Насправді, 1 вересня 2012 року, під час трагічного ДТП Антон Яценко перебував у своєму передвиборчому штабі, проводячи нараду, це підтверджують десятки свідків. Погодьтеся, що це ґрунтовний аргумент, який проливає світло на питання: "Чи був Яценко учасником ДТП?", — однозначно, що ні!

Саме ДТП сталося 1 вересня 2012 року, близько 17.30, поблизу с.Краснопілка Уманського району. Водій автомобіля "DAEWOO Nexia" Гуртовий Д.М., при виїзді з АЗС на автодорогу Київ-Одеса виконував розворот у невстановленому місці, не надав перевагу в русі та скоїв зіткнення з автомобілем "Мерседес-Бенц GL 550" під керуванням Гавриленка С.В., про це йдеться у офіційному листі МВС України у Черкаській області. Також МВС додає: "Відповідно до матеріалів справи причиною вказаної дорожньо-транспортної пригоди є невиконання дорожнього знаку 4.1 "Рух прямо" та вимог дорожньої розмітки 1.2 та 1.8 Правил дорожнього руху водієм автомобіля "DAEWOO Nexia" Гуртовим Д.М." Таким чином порушення правил дорожнього руху водієм автомобіля "Мерседес-Бенц GL 550" не було.

Ми зустрілися з водієм Мерседеса, аби вперше представити його офіційні свідчення у цій справі.

"Дійсно, саме я перебував за кермом Мерседеса 1 вересня 2012 року та став учасником аварії, в якій загинув водій "DAEWOO Nexia", — розповідає Сергій Гавриленко. – Я їхав по трасі, коли раптово помітив, що автомобіль "DAEWOO Nexia", не дотримуючись правил дорожнього руху, просто виїздить із заправки та йде на розворот, де цього не можна робити. Я намагався діяти по ситуації. Почав гальмувати та скеровувати свою автівку таким чином, аби не вилетіти на зворотну смугу, по якій також рухалися машини", — згадує водій Мерседеса.

За його словами, це була випадкова аварія, через недотримання правил дорожньо-транспортного руху, що спричинила непоправні наслідки.

"Висловлюю свої щирі співчуття батькам та рідним загиблого", — говорить Сергій Гавриленко.

Крапка у питанні ДТП

Прокуратура Черкаської області, а також обласне управління МВС у своїх роз'ясненнях спростовують причетність Антона Яценка до дорожньо-транспортної пригоди, що мала місце 1 вересня на автодорозі Київ-Одеса.

Сам Антон Яценко пов'язує зведені на нього наклепи стосовно цих трагічних подій з тим, що є кандидатом в народні депутати України, а отже став жертвою цинічних, принизливих чорних технологій з боку опонентів.

Українська політика, на превеликий жаль, сьогодні схожа не на політику, а на звичайне багно. Вона перестала представляти інтереси суспільства, як то має бути, а навпаки, стала інструментом під час міжусобиць у боротьбі за владу. Пік цинізму досягнуто і в цій ситуації. Розуміючи, що Яценко на своєму 200 окрузі дійсно активно працює та допомагає людям, опоненти стали вишукувати шпарини, через які можливо "потопити" одного зі справжніх лідерів округу. Замість того, щоб йти та відповідально працювати, чесно виборювати перемогу вони нищать здобутки та не дають працювати тим, хто хоче, а головне — може це робити. Вкрай обурливо, що ця особиста трагедія для батьків та друзів загиблого в аварії, стала сценарієм у руках опонентів Яценка для його зняття з передвиборчих перегонів, про що вже почали розпускати чутки.

Антон Яценко неодноразово закликав усіх кандидатів у народні депутати не використовувати у своїй роботі чорних PR-технологій. Боротьба має бути чесною!

В.Приходько, "На правах реклами"

Зараз ви читаєте новину «Остаточна крапка в історії ДТП під Уманню». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

31

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8759
Голосування "Розумна мілітаризація" від Міноборони
  • Держслужбовців потрібно брати на роботу лише після військової підготовки
  • Це має бути однією з вимог і для балотування в органи місцевого самоврядування, парламент та суди
  • Для держслужбовців військова підготовка не повинна бути обов'язковою
  • Мені байдуже
Переглянути