Усі Президенти України, починаючи з другої половини 90-х років, користувалися соціальним ресурсом задля збільшення кількості голосів на виборах.
Таку закономірність спостеріг голова Центру прикладних політичних досліджень "Пента" Володимир Фесенко, про що розповів на прес-конференції в агенстві УНН.
"Дії нинішньої влади щодо соціальних ініціатив цілком закономірні щонайменше з двох причин. По-перше, треба знімати зростаючу соціальну напругу. І тут, окрім як соціальним підживленням, інших ефективних засобів немає. Існує таке явище соціально-політичного маятника, коли після критичних, непопулярних рішень, наприклад, щодо економії соціальних виплат, бюджетної економії, треба вживати дії, які зніматимуть соціальну напругу.
Другим фактором є наближення виборів, які стали лише каталізатором і прискорили прийняття соціальних ініціатив.
"Я не можу пригадати жодного Президента за останній час, починаючи з другої половини 90-х років, який би не використовував соціальний ресурс у передвиборчих цілях. Тому це абсолютно закономірно. Треба підгодувати виборців, у першу чергу, своїх. Тим більше, що прихильники ПР більш чутливі до соціальних виплат, на відміну від електорату, що підтримує нинішню опозицію", – зазначив політолог.
На його думку, нинішні керівники уряду, зокрема Азаров, Хорошковський, навряд чи пішли б на зайві ризики.
"У мене така підозра, що ці ініціативи виникли не в самому Кабміні, а зі сторони. Натомість уряд, як це вже неодноразово було, повинен їх виконувати", – сказав Фесенко.
За його словами, мінімальне завдання соціальних ініціатив президента – повернути хоча б частину виборців Партії регіонів, які відійшли від неї за останні півтора роки.
"Завдання цілком здійсненне. Якщо зараз, так би мовити, підживити розчарованих виборців, то можна отримати відповідну електоральну віддачу", – зауважив Фесенко.























Коментарі
2