
Рішення Верховної Ради про курс на приєднання України до НАТО поставило руба питання про створення високого виконавчого органу у справах ветеранів. Адже стандарти НАТО – це не тільки озброєння та організація діючої армії. Один зі стардартів НАТО – це високий рівень турботи про ветеранів армії. Рівень опікування – це один з ключових чинників, що впливають на популярність військової служби, а отже і на рівень кадрового забезпечення солдатського та офіцерського складу бойових підрозділів. Саме тому країни-лідери НАТО мають в системі влади окремі міністерства у справах ветеранів. Зокрема, такі міністерства є у США, Великобританії, Австралії та багатьох інших країних.
Наприкінці травня з ініціативи парламентського Комітету у справах ветеранів відбувся круглий стіл, на якому обговорювалось питання актуальності утворення Міністерства у справах ветеранів України.
Захід викликав неочікуваний ажіотаж – в ньому взяли участь понад 100 осіб, серед яких були державні та громадських діячів. Проблеми соціальної підтримки ветеранів, шляхи і умови створення Міністерства, перерозподіл обов'язків вже існуючих організацій, обрання керівництва нового відомства, - ось ключові питання, які обговорювались на заході.
Створення нового Міністерства одразу ж наштовхує на питання: "А хто ж його очолить?!" А отже й виникає питання, яким чином за міністерський портфель домовляться "БПП" та "Народний фронт"? І чи призначатиметься новий міністр взагалі за квотним принципом.
Водночас, постає й інше питання, а чи не буде очільником Міністерства іноземець? Адже така практика популярна в Україні в останній час.
В низці західних держав (США, Хорватія, Великобританія та ін.) Міністерства у справах ветеранів існують і ефективно діють. Тож логічним було б не лише вивчити іноземний досвід (що Україна вже й зробила), але й запросити іноземних фахівців з метою реального запровадження цього досвіду в нашій державі.
Зважаючи на те, що посада Міністра у справах ветеранів несе в собі не лише виконання посадових обов'язків, але, перш за все, і моральну відповідальність перед воїнами, то залучення іноземного менеджера на посаду повинно бути надзвичайно виваженим і обґрунтованим.
Ще один сценарій – призначення керівника Міністерства ветеранів поза квотним принципом. Наприклад, шляхом відкритого конкурсу, де зможуть голосувати представники ветеранської спільноти. Новий міністр має бути і авторитетною особою у ветеранському колі, і авторитетною особою для інших керівників владних установ. Адже йому знадобиться неабияка наполегливість задля налагодження роботи нового міністерства.
Відомий волонтер і народний депутат Оксана Корчинська зауважила, що необхідно зробити так, аби міністерство було дійсно ефективним і дієвим, а не ще одним джерелом виводу коштів. У зв'язку з цим пані Корчинська наголосила на тому, що необхідно розуміти, хто очолюватиме нове відомство.
Модератор заходу Олександр Третьяков з цього приводу зауважив, що Міністерство не повинно створюватись під конкретну людину.
"Міністерство створюється, бо це необхідно, а вже потім вирішується, хто може бути міністром" - наголосив пан Третьяков.
Коментарі