Нагадаємо, 24 січня ЗМІ писали про те, що напередодні на допоміжному судні ЧФ Росії ПМ-138, яке знаходилося на південь від Севастополя на100 км., виникла аварійна ситуація. Плавмайстерня входила до складу групи суден забезпечення Чорноморського флоту РФ, яка поверталася з пункту базування ВМФ Росії в сірійському порту Тартус.
23 січня під час шторму судно отримало пробоїни паливних баків і в них почала потрапляти морська вода. Судно знизило хід і екіпаж приготувався до евакуації.
Зрештою, дірку вдалося залатати, але плавзасіб втратив багато пального.
Прес-центр ЧФ Росії виступив з різким спростуванням цієї інформації, назвавши її неправдивою, а також провокацією українських спецслужб. Мовляв, низька швидкість судна - 4 вузли - пояснюється "складними погодними умовами" в морі. Прибуття ПМ-138, за даними флотського прес-центру, очікувалося 24 січня - на добу пізніше, ніж прийшли інші плавзасоби з Тартуса - великі десантні кораблі "Ямал" і "Цезар Куніков".
Проте ПМ-138 не прийшла ні цього дня, ні наступного. За судном довелося висилати два буксири, які затягнули плавмайстерню в Севастопольську бухту тільки 26 січня. Слід сказати, що подібна надзвичайна ситуація склалася на ПМ-138 в лютому 2008 року в Егейському морі, тоді її екіпажу довелося подати сигнал SOS і прийняти допомогу від грецьких моряків, зокрема - військових з НАТОвської бази.
Велика частина екіпажу цього допоміжного судна - українські громадяни. Саме тому, говорить головний редактор видання "Флот-2017" Дмитро Тимчук, цю обставину робить інцидент в Чорному морі важливим для українського суспільства і українських мас-медіа. До того ж, аварійні ситуації на ЧФ Росії на українській території почастішали. Останнім часом ЗМІ повідомляли про аварії на флагмані флоту ракетному крейсері "Москва", підводному човну "Алроса", про аварійні викиди нафтопродуктів з військових кораблів в Південній бухті Севастополя.
Кожного разу флотський прес-центр рішуче спростовував всі ці факти, але зрештою, офіційна Москва, а потім і командування Чорноморського флоту РФ були вимушені хоч частково, але визнати аварійні ситуації.
НП на ПМ-138 за часом співпало з приїздом до Києва російського посла Михайла Зурабова. Вчора директор української філії Інституту країн СНД Володимир Корнілов на прес-конференції в Києві висловився в тому сенсі, що проблема перебування Чорноморського флоту Росії в Україні для нового посла буде пріоритетною в спілкуванні з українською владою. На думку Дмитра Тимчука, початок такого спілкування на програшному фоні надзвичайних ситуацій на плавзасобах флоту, де працюють українці, дало б офіційному Києву привід жорстко поставити перед Михайлом Зурабовим питання про безпеку перебування російського флоту на території України як зараз, так і в майбутньому.
Коментарі
18