Під час візиту в Дніпро президент Володимир Зеленський запропонував першому заступнику голови обласної ради Святославу Олійнику без тендеру укласти договір з турецькою компанією "Онур" на ремонт Південної об'їзної дороги.
Відповідне відео виклав на своїй сторінці в Facebook сайт "Інформатор".
"Скажи, будь ласка, як зробити цю дорогу, - каже Зеленський, звертаючись до Святославу Олійника. - Не говорити про проблеми, а просто зробити цю дорогу... Можна взяти одного нормального... я не знаю... турецьку компанію, яка будувала ... Онур. Так дайте їм замовлення".
До розмови приєднується глава Укравтодору Славомир Новак.
"Обласна рада готова взяти дорогу на свій баланс?" - запитує він Олійника.
"Послухай мене. Ти візьмеш на баланс цю дорогу? Побудуєш її разом з "Онуром"? У тебе є гроші", - продовжує задавати Олійнику питання Зеленський.
"Ми можемо це зробити за рахунок спільного фінансування", - намагається пояснити заступник голови облради.
"Ви дасте гроші?" - звертається Зеленський до Новака.
"Це бюджет наступного року", - намагається пояснити глава Укравтодору. Чиновники переконують главу держави, що вони не мають права приймати рішення, що будувати, а що не будувати - фінансування на цей рік немає. Щоб кошти з'явилися, необхідно, щоб Кабмін вніс правки до бюджету, а Верховна Рада їх затвердила.
Економіст Дмитро Марунич вважає, що діалог президента з чиновниками свідчить про те, що оточення Зеленського створює у нього спотворену картину роботи автодорожньої галузі.
"Інспекція президента на будівництво об'їзної дороги Дніпра показує, що Зеленського погано інформують про механізми роботи автодорожньої галузі. Главі держави не завдали собі клопоту пояснити, що всі великі проекти по ремонту доріг у нас проходять через Prozzoro. Ні "Укравтодор", ні місцева влада не призначають підрядника. Підрядника вибирають на прозорому тендері! Так відверто нав'язувати обласній раді конкретну компанію - це дикість, якщо не посадовий злочин. Безумовно, ідею проштовхнути турецького підрядника придумав не сам Зеленський. Є люди в його оточенні, які посилено лобіюють турків і хочуть перетворити їх в "придворну" компанію, віддавши всі основні тендери... Хоча розповіді про якуйсь особливу якість будівництва у турецькій компанії - це міф. Вони дуже багато років на українському ринку. Будують не гірше і не краще, ніж інші великі українські компанії. Велика частина персоналу - місцеві", - стверджує Марунич.
Відмова від Prozzoro, зазначає експерт, приведе до повернення корупції на закупівлі.
"Якщо в Офісі президента дійсно хочуть відмовитися від Prozzoro і укладати контракти на будівництво і ремонт доріг по переговорній процедурі - це дуже небезпечний сигнал. Знову повернеться система грандіозних "відкатів", конкуренції не буде, ціни почнуть завищувати. Замість того, щоб дати поштовх розвитку галузі, її просто угроблять. І ще один тривожний дзвіночок. Президенту зараз готують якісь секретні списки людей в "Укравтодорі", яких потрібно звільнити. Зеленський під час візиту в Дніпро говорив про це Славоміру Новаку. Хочеться запитати: це що, спроба повернути систему "смотрящих", яка призначається оточенням президента? Мені здається, останні "ініціативи" оточення президента з приводу дорожнього ринку вимагають дуже пильної уваги з боку антикорупційних організацій і журналістів", - вважає експерт.
Нагадаємо, під час візиту до Дніпропетровської області президент проінспектував будівництво Південної об'їзної дороги, яка з'єднуватиме Запорізьке шосе з Південним мостом. Це необхідно для того, щоб розвантажити міські дороги, а також поліпшити екологічну ситуацію.
Коментарі