Для олігарха Ріната Ахметова створили монополію на Укрзалізниці. Про це повідомляє ZN.UA
Компанії з орбіти олігарха за останні п'ять років отримали перемогу в тендерах на понад 7 млрд грн.
Найчастіше вони конкурують одна з одною, а передумови для монопольного становища продукції "Метінвесту" створила сама залізниця, пише керівник проєкту "Zалізниця без корупції" Володимир Даценко.
Наприклад, у тендері на закупівлю рейок на 670 млн грн беруть участь лише двоє учасників "Метінвест-СМЦ" і "Сота Україна". Обидва є дилерами "МК "Азовсталь".
"Азовсталь" і "Метінвест-СМЦ" входять до єдиного холдингу "Метінвест", кінцевим бенефіціаром якого є Ахметов.
Інший тендер на 1,5 млрд грн "Метінвест-СМЦ" розігрує з іншим дилером холдингу - "Металоцентри Комерс".
Фірму "Сота Україна" створили 2017 року. І вона почала перемагати в тендерах у перший же місяць після свого заснування, реалізовуючи Укрзалізниці метінвестівський металопрокат.
Офіційним власником компанії записано латвійський "Сота-Онлайн Холдинг". Це ІТ-компанія, яка нічого спільного з металопрокатом не має.
Фірма є класичною віртуальною "прокладкою", через яку переганяють гроші, сказано в публікації. Загалом вона уклала контрактів із залізницею на 1,5 млрд грн. І не перша, хто реалізовує продукцію Ахметова залізничникам.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ахметов, Коломойський, ОПЗЖ і російські олігархи: кому українці переплачують за електрику
До неї прокат "Метінвесту" на УЗ постачала компанія "УТМК". Її зареєстрували у квартирі в Києві, де зареєстровано ще близько 1120 компаній. За рівнем концентрації фірм на квадратний метр квартира дасть фору Нью-Йоркській біржі. Компанію теж пов'язують з Ахметовим.
Довкола тендерів УЗ існує ще низка компаній-дилерів холдингу олігарха.
"МД Груп" зустрічалось у тендерах з "Метінвест-СМЦ" 112 разів, із "Сота Україна" - 41 раз, не виграло жодного тендеру;
"Альфа-Метал-Компані" поставило на УЗ продукції "Метінвесту" на пів мільярда гривень;
"Металоцентри Комерс" - формальний конкурент у тендерах на постачання рейок "Метінвест-СМЦ";
"Фірма Вікант" - формальний конкурент "Метінвест-СМЦ" і "Сота Україна".
Усі ці компанії пропонували продукцію заводів "Метінвест" і злагоджено розігрували між собою сотні тендерів залізниці. За останні п'ять років компанії розіграли понад 900 тендерів на майже 7 млрд грн.
Вагони, які будує УЗ з прокату Ахметова, потім підуть тому ж таки олігарху. Більшу частину парку вагонів УЗ віддає в оренду логістичним компаніям. Однією з них є "Метінвест-Шиппінг".
Ціна річної оренди вагона становила близько 15% його вартості. Тобто УЗ зможе відбити вартість вагонів тільки за сім років оренди. А якщо враховувати поточні витрати на обслуговування і ремонт вагона, то ціна оренди ледве перекриває його реальну собівартість. Таку угоду можна вважати безвідсотковим кредитом для компанії Ахметова.
Також компанії олігарха є головними вантажовідправниками залізничним транспортом в Україні. Понад 40% усіх вантажів, які перевозить УЗ, - руда й вугілля. Найбільшим перевізником руди є "Метінвест" Ахметова і колишнього "регіонала" Вадима Новинського, а найбільший перевізник вугілля - "ДТЕК" того ж Ахметова.
Дорогою він заробить на залізниці втретє, бо УЗ застосовує систему коефіцієнтів за видом вантажу, яку можна назвати "пільгова ставка".
Система тарифікації вантажів передбачає, що перевезення в одному і тому ж вагоні руди й вугілля буде наполовину дешевшим за перевезення, наприклад, лісоматеріалів і сільгосппродукції, і в 2,2 разу дешевше за перевезення готової металопродукції.
Дешеві вагони за пільговою ставкою повезуть вугілля на ДТЕКівські ТЕЦ, які з українців уже візьмуть по повній, з усіма Роттердамами і плюсами, йдеться в публікації.
Статки Ріната Ахметова за рік зросли майже втричі - з $2,8 млрд до $7,6 млрд, повідомляли ЗМІ. Олігарх - найбагатший в Україні.
Коментарі