Міністр навколишнього середовища Нової Зеландії Нік Сміт (Nick Smith) назвав ситуацію з розливом нафтопродуктів у узбережжя "найбільшою морською природною катастрофою" в історії країни.
На даний момент з контейнеровоза "Рена", що сів на риф , триває витік палива, за даними на ранок 11 жовтня, в море могло потрапити від 200 до 300 тонн нафтопродуктів - ця оцінка значно перевищує спочатку заявлений обсяг витоку. Відразу після аварії говорилося про попадання в море 20 тонн палива.
Сміт також заявив, що при найоптимістичнішому розвитку подій в море потрапить понад 350 тонн нафтопродуктів. При цьому він констатував, що влада ніяк не можуть завадити цьому процесу. Найгірші ж прогнози пов'язані з варіантом, при якому судно від ударів хвиль розвалиться на частини, і тоді у воду може витекти весь запас палива - близько 1700 тонн. На паливні баки "Рени" були встановлені спеціальні захисні чохли, щоб обмежити витік, проте гарантувати безпеку влада не береться.
Екологи з організації Maritime New Zealand, активно беруть участь у ліквідації наслідків катастрофи, ведуть онлайн-моніторинг ситуації. За їх оцінками, вірогідність повного руйнування судна невелика, проте погодні умови складаються не кращим чином - в морі триває штормове хвилювання і дме сильний вітер. MNZ також опублікувала попередження для суден, що проходять через район лиха про те, що контейнери з борту "Рени" можуть бути віднесені у відкрите море і стати причиною аварії.
Контейнеровоз "Рена" сів на риф 5 жовтня, всі, хто знаходився на борту, були евакуйовані судами, які проходили поруч. У ході операції з нейтралізації наслідків аварії судно-заправник "Авануйа" (Awanuia) зробило спробу відкачати паливний запас з "Рени", проте через складні погодні умови цього зробити не вдалося - екіпаж "Авануйі" відкачав лише близько 10 тонн палива з борту аварійного контейнеровоза. В ході операції заправник отримав невеликі пошкодження, проте після термінового ремонту в порту повинен здійснити нову спробу.
Коментарі