У Львові затвердили схему велоруху. За дев'ять років мають забудувати 268 км доріжок і смуг. До 2012-го збудують кільце довкола історичного ядра міста завдовжки 4–5 км. Про це розповідає радник міського голови Львова з питань велоінфраструктури Олег Шмід, 49 років.
Коли львів'яни побачать перші велодоріжки?
— Зараз на вулиці Вороного в центрі є смуга, вистелена червоною плиткою. Вона входитиме у веломагістраль, що сполучатиме центр із Південним масивом. Велосипедисти їхатимуть по ній, Чайковського, Стефаника, Коперника, Сахарова, Княгині Ольги.
Велокільце навколо центру пройде від Оперного театру по проспекту Свободи, паралельними гілками по площі Галицькій і вулиці Братів Рогатинців, далі — по Винниченка, через парк біля Порохової вежі, по Кривоноса, на площу Вічеву, площу Старий Ринок, площу Різні, далі по вулиці Староміській знову до Оперного.
У червні зроблять велодоріжки на пішохідній зоні вулиці Липинського. Прокладуть і на всіх вулицях, які ремонтуватимуть, де вони передбачені.
Яка різниця між велодоріжкою і велосмугою?
— Велодоріжки прокладають по тротуарах на вулицях із чотирма смугами, з дуже інтенсивним рухом. Велосмуги — по проїжджій частині на вулицях із помірним рухом. У Львові смуги становитимуть приблизно 25 відсотків велосипедної інфраструктури.
Це дороге задоволення для міста?
— Вартість проекту 58 мільйонів гривень. Половину коштів передбачаємо освоїти під час реконструкції вулиць, що фінансується з держбюджету. Від міста потрібні 3 мільйони гривень на рік. Один погонний метр доріжки шириною півтора метра коштує 300 гривень. Доріжка окремо від проїжджої дороги, в парку, наприклад, обійдеться у 40 гривень за метр.
Велодоріжки не потрібні на всіх вулицях підряд. Роверисти зазвичай уникають вулиць із вузькими тротуарами, трамвайних колій, де багато людей. Личаківська у нижній частині зовсім не дружить із велосипедом. Тому з Пасічної можна буде потрапити у центр через Погулянку і вулицю Левицького.
На Ужгородській, Замківській, Гіпсовій дуже рідко проїжджають автомобілі. Будувати доріжок там не треба, достатньо поставити ознакування та обмеження швидкості для автомобілів.
Наші доріжки відрізнятимуться від європейських, бо будуть скрізь червоні. У Німеччині вони мають червоне забарвлення лише у небезпечних місцях. Там, де є бруківка, покладуть червону бруківку або плитку. На інших вулицях покриють червоним асфальтобетоном.
Де будуть велопарковки?
— Біля навчальних закладів, судів, організацій, супермаркетів. Відеоспостереження не передбачається. Відеокамери можуть ставити хіба що приватні структури з власної ініціативи. Перші парковки є біля деяких корпусів вузів та біля міської ради, в житлових кварталах установили 40 велостійок.
Яку швидкість мають розвивати велосипедисти? Що порадите для безпеки?
— На магістральних велосмугах, що окремо від пішоходів, передбачена швидкість до 30–40 кілометрів на годину. На суміжних із пішоходами дорогах радив би їхати 15–20 кілометрів. На спільних із пішоходами тротуарах і зонах — 10. Головна порада — знижувати рівень агресивності на дорогах, поводитися спокійно, не кричати.
Коментарі