Загалом світові компанії закумулювали $2,4 трлн чистого прибутку. На виробництві у цих фірмах в усьому світі працює понад 72 млн людей.
Переважають у рейтингу американські компанії, проте їх на 61 менше, ніж у 2007 році, й на 153 менше, ніж у 2004. Натомість Китай, Індія та Бразилія швидко набирають обертів, і до Forbes Global 2000 входять дедалі більше їхні компаній. Наприклад, цього року Індія представлена 48 фірмами замість 27 у 2004 році.
315 світових компаній із рейтингу спеціалізуються на банківській справі, що робить її найбільш представленою галуззю в рейтингу. Банки перевищують інші сфери й за активами – $58,3 трлн та прибутками – $398 млрд. 123 нафтогазові компанії мають найбільші доходи – $3,76 трлн й посідають друге місце за сумою чистого прибутку – $386 млрд.
Переможець 2008 року – банківська компанія HSBC Holdings,яка витіснила Citigroup (нині на 24 позиції). Рівень зростання доходів компанії за цей рік сягнув 26%, зростання чистого прибутку – 31%. 10 тис. офісів банку розташовані у 83 країнах, активи компанії оцінюються у $2,3 млрд.
Індійська гірничопромислова корпорація NMDC стала прикладом для наслідування для всіх учасників рейтингу: за 52 тижні її дохід зріс на 424%. NMDC посідає 1134 місце в рейтингу. NMDC видобуває залізо, мідь, фосфати, вапняк та інші корисні копалини.
Російський "Мечел" (N1003) показав за останній рік 296% зростання. Інші компанії видобувної галузі, які стали переможцями Forbes Global 2000 – індонезійська Bumi Resources (N 1633) та французька Eramet (N1124) зросли на 361% і 246% відповідно.
Зростання цін на карбонат калію (поташ), калійну сіль, які використовуються при виробництві добрив, посприяло двом хімічним компаніям. Російський "Уралкалій" та американська Mosaic посіли 1687 та 627 місця відповідно. Доходи компаній зросли на 335% та 235%. "Уралкалій" та Mosaic контролюють 50% розвіданих родовищ поташу в світі.
Найбільше падіння спіткало Delphi – американська компанія-виробник автозапчастин, яка донедавна була конкурентом General Motors, посіла 1167 місце.
Цього року до рейтингу увійшли 242 нові компанії. Kraft Foods посіла 153 місце і стала новачком, який здійснив найбільший прорив. Серед новачків 32 американських компанії, 29 китайських.
Список найбільших світових компаній традиційно включає такі міжнародні бренди, як McDonald"s, Nestlé, Toyota Motor, Walt Disney, до яких додались новачки Turkcell – найбільший в Туреччині мобільний оператор – та Infosys Technologies – індійська інформаційно-технологічна фірма.
Forbes Global 2000 – це світовий рейтинг компаній, що надають відкритий доступ до своїх фінансових показників. Фірми ранжують за комплексними показниками: рівень продажу, прибутки, активи (капітал) та ринкова ціна компанії. Експерти Forbes спеціально використовують комплексне ранжування компанії, оскільки використання одного показника може призвести до викривлених результатів і неправильних висновків щодо розмірів компанії.
Для того, щоб потрапити у рейтинг, компанія має відповідати таким критеріям: її акції мають бути на фондових ринках США, ціна однієї акції має перевищувати $5, акціонерний капітал та рівень продажів – щонайменше $1 млрд.
Обираючи світових лідерів 2008 року, експерти Forbes проаналізували 26 галузей. На початковому етапі відібрали 35 тис. компаній. Їх оцінювали за: високою ліквідністю, довго- та короткостроковим зростанням продажів, зростанням прибутків, обігом капіталу за п"ятирічний період. У комплексній оцінці враховувалися прогнози щодо зростання виручки, надані Thomson IBES. Експерти Forbes виключили зі списку декілька компаній, які мали гарні показники, але погані прогнози.
Були створені чотири списки: 2000 компаній за рівнем продажів, 2000 найприбутковіших компаній, 2000 компаній з найбільшими активами, 2000 компаній з найбільшою ринковою ціною. Якщо компанія входила до одного з цих списків, вона автоматично зараховувалась до Forbes Global 2000. Усі претенденти були оцінені згідно з тим місцем, яке вони посідали в кожному з чотирьох списків. Бали підсумували, утворюючи Forbes Global 2000. Перша рейтингова система.
Коментарі