"Пітер Померанцев помилився, коли назвав наш час епохою постправди. Мені здається, що ми живемо в епоху постзнання, - поділилася думками з Gazeta.ua юрист і правозихисниця Олександра Матвійчук. "Знання і професіоналізм зараз знецінюються. Навіщо навчатися в університетах, якщо за модель успіху стали б'юті-блогери із мільйонами підписників на Іnstagram. Вони мають більший вплив на поведінку людей, ніж будь-які лікарі з медичною освітою. Люди мислять міркою: якщо ти такий розумний, то де твої послідовники в соцмережах? Це знецінення знання відбувається в усіх сферах, зокрема й у політичній", - каже Олександра.
"Основний мінус Зеленського, що він, прийшовши до влади на цій хвилі, не переосмислив ситуації за цілий рік. Навіть у популістичних рухів завжди є шанс еволюціонувати. Вони – як політичні флюгери, які говорять те, що люди хочуть чути. Але вони можуть усвідомити відповідальність, розробити стратегію, набрати професійну команду і зробити ривок уперед, маючи довіру населення. Я зараз цього не бачу. Зеленський лишився на тій точці, з якої прийшов. В ситуації, в якій опинилася Україна, просто "не красти" мало. Треба бути ефективним менеджером. Я можу вірити в хороші наміри Зеленського. Але яка мені різниця, хто заведе країну в черговий штопор – людина з хорошими чи з поганими намірами?
Відсутність культури політичної боротьби ще нам дуже сильно відгукнеться. Царство розділене не встоїть. Поки прихильники різних таборів знищують одне одного в соцмережах і вимагають покаяння за голосування річної давниниі, хто займатиметься розбудовою країни?".
Не можна зобов'язати професіоналів бути ефектними. Їхня роль – бути ефективними. Спецефекти і шоу – це за блогерами і зірками
Як приклад людини ефективної, а не ефектної Олександра Матвійчук називає свого вчителя Євгена Сверстюка.
"Євгена Сверстюка називали совістю нації. Але скільки людей його слухали? Я на "Телектритиці" якийсь час вела його блог. Він надиктовував мені тексти, я їх записувала і виставляла. І бачила, яка там невелика кількість переглядів. Не можна зобов'язати професіоналів бути ефектними. Їхня роль – бути ефективними. Спецефекти і шоу – це за блогерами і зірками. Дуже рідко коли вдається це поєднати, хіба що над цим працює команда.
Люди не потребують інформації. Вони потребують емоційних зарядів і підтвердження своєї правоти. І тому вони шукають тих людей, які ефектно розказують те, у що вони вірять. Так формуються у соцмережах замкнені бульбашки, виходячи з яких люди дивуються, що в суспільстві існують й інші точки зору.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На честь Євгена Сверстюка назвали вулицю
Епоха постзнань накладає свій відбиток: ми відвикли читати. Всі люблять картинки, гіфки, стислі образи, сторіз. Але лише тексти змушують нас думати, розвивають нашу уяву і мислення. Це вміння треба тренувати. Мозок – м'яз".
Олександра Матвійчук заснувала і керувала всеукраїнською молодіжною громадською організацією "Дебатна Академія".
Працювала в Асоціації українських банків – розробляла банківське законодавство.
Координатор ініціативи "Євромайдан SOS", яка була створена 30 листопада 2013 року після розгону і побиття студентів на Майдані Незалежності.
2016 року отримала Democracy Defender Award "за винятковий внесок у просування демократії та захисту прав людини" від країн - членів ОБСЄ.
Коментарі