понеділок, 12 квітня 2010 17:17

Вчені знайшли найбільш глибоководні вулкани

У Карибському морі відкрили найбільш глибоководні вулкани. Їхні жерла, які називають "чорними курцями", були знайдені поблизу Кайманової западини на глибині 5 кілометрів.

Відкриття було зроблене групою вчених з Національного океанографічного центру Саутгемптонського університету під керівництвом доктора Джона Коплі. Експедиція прибула в Карибське море на дослідному судні "Джеймс Кук". За допомогою апарату Autosub6000 була складена карта дна Кайманові западини.

Найпопулярніші глибоководні з раніше виявлених "курців" знаходяться в Атлантичному океані на на глибині 4 км.

Вивчаючи флору і фауну поблизу гідротермальних потоків, дослідники сподіваються краще зрозуміти взаємодію різних форм життя з навколишнім середовищем і тим самим знайти способи збереження видів, які опинилися під загрозою вимирання.

У вулканічних викидах виявлені високі концентрації золота, срібла, міді та цинку, а досягнення в області глибоководного буріння дають надію на розробку корисних копалин у близькому майбутньому.

Невелика канадська фірма Nautilus Minerals за підтримки видобувного гіганта, компанії Anglo-American, щойно отримала дозвіл уряду Папуа Нової Гвінеї провести перші в світі глибоководні розробки в морі Бісмарка.

При видобутку корисних копалин будуть зруйновані вулканічні жерла. Це може призвести до загибелі численних форм життя, які ще не були досліджені.

Біологи побоюються, що успіх підводного видобутку в морі Бісмарка може призвести до "золотої лихоманки" і поставити під загрозу підводні вулкани усього світу.

BBC