Система Волгоградського метротрама (швидкісного, підземного трамвая) налічує 18 станцій, розташованих на одній лінії, загальна протяжність шляхів - 13,5 км. З них 3 станції (розташовані якраз в центрі міста) побудовано по стандартах метрополітену, ділянка завдовжки 3,3 кілометра прокладена під землею. Їдеш в звичайному трамваї - а він раз, і упірнає під землю, відвізши пасажирів в темний тунель.
Лінія сполучає найпівнічніший район міста - Тракторозаводський - з центром. Вона проходить через чотири райони міста з восьми. Весь шлях займає в середньому від 30 до 40 хвилин.
Система швидкісного трамвая була відкрита 5 листопада 1984 року після споруди підземної ділянки і реконструкції ділянок шляхів і зупинок наземного трамваю, що увійшли до складу лінії, для розвантаження міських електропоїздів. З тих пір змін в маршруті швидкісного трамвая не відбувалося. Другу чергу трамвая задумали побудувати давно, але фінансування було мізерним і будівництво затягнулося.
Зараз роботи по будівництву другої черги метротрама продовжуються - це ще декілька підземних станцій.
Обробні роботи на станції "Театр юного глядача" практично закінчені - станція оформлена в стилі театру, на черзі початок обробки вже спорудженої станції "Єльшанка". За станцією "Єльшанка" буде розміщена камера з"їздів. Протяжність лінії від площі Чекістів до Єльшанки складе 4 кілометри. Відкриття другої лінії намічене на 2008-2009 роки.
В майбутньому лінія буде продовжена на південь до Волгоградського державного університету - це буде третя черга протяжністю 6,6 кілометра. У її складі до 2010 року намічено побудувати два перегони загальною довжиною 2,5 км. із станціями "Районна" і "Сільхозакадемія", до 2015 - ще чотири завдовжки 4,1 км. із станціями "Тормосинівська", "Панфіловська", "Мікрорайон 231" і "Університет".
Особливості метротрама в тому, що на підземних ділянках організований лівобічний рух трамваїв. (Зв"язано це з тим, що трамвайні вагони мають двері тільки з одного боку.) На початку підземних ділянок тунелі міняються місцями без прямого перетину. Заїжджаєш в тунель по правих шляхах, а на підземній станції ти вже їдеш по лівих!
Підземні станції можуть бути переобладнані в ділянки повноцінного метро: платформа може бути піднята до нормального рівня. На підземних станціях встановлені своєрідні "турнікети". Перш ніж пройти, треба пробити компостером посадочний талон, який продається в касах. Проїзд коштує 6 рублів в один бік.
Підземні станції: "пл.Леніна", "Комсомольська", "Піонерська". "Піонерська" знаходиться в заплаві річки Цариця, це, швидше, не підземна станція, а поглиблене в скляну споруду.
Коментарі
3