В Україні погано розвивається громадський транспорт. Люди все частіше пересідають на власні машини. Це призведе до значної автомобілізації та перезавантаження доріг.
Про це Gazeta.ua розповів експерт з питань транспортного моделювання Дмитро Беспалов.
"Нам намалювали гарну картинку майбутнього, мовляв, до 2030 зникнуть маршрутки, а з'являться електробуси і таке інше. Проте із нинішньою ситуацію із громадським транспортом, карантинами здається, що влада навпаки всіляко заохочує українців купувати власне авто. Додатково в багатьох містах Європи планують заборонити з 2025 року рух дизельних машин. Їх продаватимуть у нас за невеликі гроші, що теж стимулюватиме до автомобілізації. Також усе більше людей пересідають на скутери, велосипеди, електросамокати. Зважаючи на це, Україна в 2030-му може нагадувати Азію, де дуже мало громадського транспорту, який переповнений, і багато авто. При цьому рух на дорогах хаотичний", - сказав Беспалов.
Налагодити ситуацію із громадським транспортом допоможе регламент Євросоюзу про купівлю транспортних робіт. Його маємо ввести до 2023 року.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Багато столичних маршруток працюють незаконно - експерт
"Тоді міста замовлятимуть послуги перевізника і платитимуть за них безготівковим способом. Відповідно можна експериментувати із тарифними моделями, наприклад, робити дорогі разові поїздки і дуже дешеві річні проїзні. Паралельно можна збільшити плату за паркування. У такому разі і навантаження на пасажирів буде незначним, і автомобілісти почнуть більше користуватися громадським транспортом, зменшивши потік машин. Але політики тягнуть із реформами. Боюся, що до 2023-го нічого не зробимо і ЄС знову відтермінує запровадження регламенту", - розповів експерт.
Повне інтерв'ю про роботу столичного громадського транспорту із Дмитром Беспаловим вже доступне на Gazeta.ua. У ньому чоловік детально пояснив, чому піднімаються ціни на проїзд та як реформувати транспортну галузь.
Кабінет міністрів затвердив план реалізації Національної транспортної стратегії Drive Ukraine на період до 2030 року. Документ розписує етапи й терміни виконання заходів на найближчі 9 років. Крім того, розроблена за підтримки ЄС стратегія Drive Ukraine відображає євроінтеграційні зобов'язання України в галузі транспорту.
Коментарі