15 серпня, неподалік Феодосії, на військовому аеродромі "Кіровське" українські вертолітники встановили новий світовий рекорд для вертольоту Мі-8МСБ. Політ виконав сумісний екіпаж АТ "Мотор Січ" та Державного науково-випробувального центру Збройних Сил України, досягнувши граничної висоти у 9150 метрів.
За словами самих випробувачів "На таку висоту звичайні вертольоти не літають! Це вище Евересту!".
Висота найвищої гори світу – Евересту (Джомолунгми) сягає 8848 метрів. На граничну висоту льотчики-випробувачі піднялися за 29 хв., і 30 секунд. Командир екіпажу 61-річний льотчик-снайпер та льотчик-випробувач першого класу Сергій Тішков (АТ "Мотор Січ"). Учасник бойових дій в Афганістані та Югославії, освоїв понад 30 типів літальних апаратів. Його загальний наліт складає понад 8000 годин.
Помічнику командира екіпажа майору Юрію Юхимуку 36 років. Старший льотчик-випробувач 3-го класу ДНВЦ та учасник міжнародного авіашоу "Авіасвіт – 2012". Його загальний наліт – близько 500 годин. Новий світовий рекорд висоти було зафіксовано за допомогою опечатаного на борту вертольоту бароспідографа. Рекорд зафіксував комісар FАІ – Всесвітньої авіаційної федерації Алла Стрельнікова.
Загалом це вже другий світовий авіаційний рекорд цього екіпажу. 27 вересня 2012 року на аеродромі КИЇВ/АНТОНОВ МІЖНАРОДНИЙ на Мі-8МСБ вертолітники набрали висоту у 8250 метрів.
"Це велика перемога вітчизняної промисловості, - розповів Заслужений льотчик-випробувач СРСР, Герой України Юрій Тішков. - Це нові робочі місця, нові надходження до державного бюджету України. З новими двигунами "Мотор Січі" вертоліт може використовуватися і в спеку, і в холод, і в горах. На будь-якій висоті, навіть дуже високо, в розрідженому повітрі – це і довів сьогоднішній світовий рекорд. Вертоліт зберігає потужність двигунів, а не губить її – чого не було раніше. Фактично, ми отримали універсальну всепогодну машину."
Минулого місяця комісія Міноборони рекомендувала даний тип вертольоту для прийняття на озброєння.
Коментарі
2